Výrobcovia odstraňovali na vozidlách rôzne chyby, napríklad nefunkčnosť airbagov či motorov.
Autor TASR
Kolín nad Rýnom 16. júla (TASR) - V Nemecku v prvom polroku zvolali automobilky do servisov na zisťovanie a odstránenie výrobných chýb takmer milión automobilov. Na svojom portáli o tom informuje televízny spravodajský kanál n-tv. Úloha lídra nelichotivej štatistky pripadla v prvej polovici tohto roka koncernu BMW. Ten mal na celkovom čísle podiel vyše 40 %.
Výrobcovia odstraňovali na vozidlách rôzne chyby, najmä nefunkčnosť airbagov, motorov, ich samovoľné štartovanie, netesnosť palivovej sústavy či nefunkčnosť alebo nižšiu funkčnosť bŕzd.
Koncern BMW podľa údajov spolkového ministerstva dopravy odstraňoval chyby v plynovom generátore airbagu spolujazdca.
Denník Saarbrücker Zeitung uviedol, že na masových opravách sa podieľalo vyše 50 výrobcov áut. Medzi nimi nechýbali spolu s BMW ani ďalšie renomované firmy ako Opel, Renault, Mercedes Benz i Toyota.
"Počet dodatočných opráv áut v posledných rokoch výrazne stúpol," povedal expert Zelených Markus Tressel. Podľa neho je to preto, lebo nové modely sa dostávajú na trh v čoraz kratších intervaloch vývoja a s nižšími cenami. Tressel predpokladá, že obrat v nepriaznivom vývoji nastane po tom, keď sa dosiahne transparentnosť štatistiky dodatočných opráv vozidiel. Podľa neho "nikto nebude chcieť viesť ligu neúspešných".
Výrobcovia odstraňovali na vozidlách rôzne chyby, najmä nefunkčnosť airbagov, motorov, ich samovoľné štartovanie, netesnosť palivovej sústavy či nefunkčnosť alebo nižšiu funkčnosť bŕzd.
Koncern BMW podľa údajov spolkového ministerstva dopravy odstraňoval chyby v plynovom generátore airbagu spolujazdca.
Denník Saarbrücker Zeitung uviedol, že na masových opravách sa podieľalo vyše 50 výrobcov áut. Medzi nimi nechýbali spolu s BMW ani ďalšie renomované firmy ako Opel, Renault, Mercedes Benz i Toyota.
"Počet dodatočných opráv áut v posledných rokoch výrazne stúpol," povedal expert Zelených Markus Tressel. Podľa neho je to preto, lebo nové modely sa dostávajú na trh v čoraz kratších intervaloch vývoja a s nižšími cenami. Tressel predpokladá, že obrat v nepriaznivom vývoji nastane po tom, keď sa dosiahne transparentnosť štatistiky dodatočných opráv vozidiel. Podľa neho "nikto nebude chcieť viesť ligu neúspešných".