V prípade už nevyrábaného modelu Opel Zafira s 1,6-litrovým motorom emisie prekročili prípustnú toleranciu o 4 %. Ani druhý model sa už nevyrába a ide o Smart Fortwo.
Autor TASR
Berlín 27. júna (TASR) - Počas úradných testov dieselových vozidiel vykázali dva modely veľmi vysoké emisie oxidu uhličitého (CO2). V prípade už nevyrábaného modelu Opel Zafira s 1,6-litrovým motorom emisie prekročili prípustnú toleranciu o 4 %. Vyplýva to zo správy vyšetrovacej komisie nemeckého ministerstva dopravy, ktorá vznikla po prevalení škandálu Volkswagenu. Spolkový úrad pre cestnú dopravu (KBA) vyzval Opel k úpravám motorov.
Ani druhý model sa už nevyrába a ide o Smart Fortwo. Komisia upozornila, že pre bezpečné zhodnotenie budú potrebné ďalšie merania viacerých vozidiel tohto typu.
Celkovo sa hodnotili emisie CO2 u 19 vozidiel nemeckej výroby alebo modelov, ktoré boli schválené v Nemecku. Desať ďalších modelov zahraničných výrobcov alebo takých, ktorým bolo typové schválenie udelené v zahraničí, sa ešte testujú.
Ministerstvo ohlásilo riadne vyšetrovanie v máji 2016 po tom, čo zhruba 30 vozidiel rozdielnych značiek vypúšťalo priveľa CO2, hoci v ich prípade sa testovali predovšetkým emisie oxidov dusíka (Nox). KBA pre zvýšené hodnoty emisií Nox nariadil povinné zvolanie 2,4 milióna dieselových áut, z ktorých výrobca musí odstrániť nelegálny softvér. Pre ďalších 630.000 áut viacerých nemeckých značiek prisľúbili výrobcovia dobrovoľné úpravy.
Emisie CO2 priamo súvisia so spotrebou a zároveň sú aj podkladom pre výpočet dane z motorového vozidla. Na rozdiel od Nox nie sú pre konkrétne jednotlivé vozidlá stanovené žiadne limity emisií CO2.
Minister dopravy Alexander Dobrindt s cieľom zlepšiť transparentnosť hodnôt emisií plánuje vybudovať nové testovacie zariadenie. Za týmto účelom vytvoril nové združenie pod názvom Nemecký inštitút pre meranie spotreby a emisií, ktoré bude vykonávať merania na testovacej dráhe v reálnych podmienkach. Výsledky následne zverejní na svojom internetovom portáli.
Na vzniku a fungovaní nového inštitútu sa budú podieľať zástupcovia obcí, spotrebiteľských združení, spoločenských organizácií a ministerstva dopravy. Financovať ho budú nemecké automobilky, predpokladá sa ročný rozpočet dva milióny eur a otestovať tu bude možné až 70 vozidiel. Dôvodom tejto iniciatívy je fakt, že emisie sú v normálnej premávke vyššie než pri štandardných laboratórnych testoch. Na jeseň sa zmenia aj európske pravidlá testovania, aby viac odzrkadľovali realitu.
Ani druhý model sa už nevyrába a ide o Smart Fortwo. Komisia upozornila, že pre bezpečné zhodnotenie budú potrebné ďalšie merania viacerých vozidiel tohto typu.
Celkovo sa hodnotili emisie CO2 u 19 vozidiel nemeckej výroby alebo modelov, ktoré boli schválené v Nemecku. Desať ďalších modelov zahraničných výrobcov alebo takých, ktorým bolo typové schválenie udelené v zahraničí, sa ešte testujú.
Ministerstvo ohlásilo riadne vyšetrovanie v máji 2016 po tom, čo zhruba 30 vozidiel rozdielnych značiek vypúšťalo priveľa CO2, hoci v ich prípade sa testovali predovšetkým emisie oxidov dusíka (Nox). KBA pre zvýšené hodnoty emisií Nox nariadil povinné zvolanie 2,4 milióna dieselových áut, z ktorých výrobca musí odstrániť nelegálny softvér. Pre ďalších 630.000 áut viacerých nemeckých značiek prisľúbili výrobcovia dobrovoľné úpravy.
Emisie CO2 priamo súvisia so spotrebou a zároveň sú aj podkladom pre výpočet dane z motorového vozidla. Na rozdiel od Nox nie sú pre konkrétne jednotlivé vozidlá stanovené žiadne limity emisií CO2.
Minister dopravy Alexander Dobrindt s cieľom zlepšiť transparentnosť hodnôt emisií plánuje vybudovať nové testovacie zariadenie. Za týmto účelom vytvoril nové združenie pod názvom Nemecký inštitút pre meranie spotreby a emisií, ktoré bude vykonávať merania na testovacej dráhe v reálnych podmienkach. Výsledky následne zverejní na svojom internetovom portáli.
Na vzniku a fungovaní nového inštitútu sa budú podieľať zástupcovia obcí, spotrebiteľských združení, spoločenských organizácií a ministerstva dopravy. Financovať ho budú nemecké automobilky, predpokladá sa ročný rozpočet dva milióny eur a otestovať tu bude možné až 70 vozidiel. Dôvodom tejto iniciatívy je fakt, že emisie sú v normálnej premávke vyššie než pri štandardných laboratórnych testoch. Na jeseň sa zmenia aj európske pravidlá testovania, aby viac odzrkadľovali realitu.