U výrobcov áut EY v aktuálnom roku očakáva prinajlepšom stabilný rast zamestnanosti, kým medzi distribútormi by sa mali počty zamestnancov ďalej znižovať,
Autor TASR
Stuttgart 9. apríla (TASR) – Nemecký automobilový priemysel v roku 2022 zvýšil tržby o 23 % na rekordných 506,2 miliardy eur. Nová štúdia poradenskej spoločnosti Ernst & Young (EY) zároveň ukázala, že z pohľadu tempa rastu tržieb výrobcovia opäť zväčšili náskok pred dodávateľmi komponentov. TASR o tom informuje na základe správy, ktorú priniesla v nedeľu agentúra DPA.
Nemeckí výrobcovia áut v uplynulom roku zvýšili tržby o 28 %, dodávatelia iba o 6 %. Celkový počet zamestnancov v automobilovom odvetví klesol o 1,5 % na 786.000, pričom sa znižoval štvrtý rok po sebe. U výrobcov zamestnanosť posilnila mierne o jedno percento, kým dodávatelia evidovali pokles o 6 %.
EY si nepomer vysvetľuje tým, že automobilky stále viac preberajú výrobu batérií a motorov pre elektromobily do vlastných rúk, uzatvárajú partnerstvá s výrobcami batérií a menej sa spoliehajú na tradičných dodávateľov. V procese transformácie smerom k elektromobilite sa v automobilovom odvetví zároveň vyostrujú spory o podmienky dodávok a ceny, v ktorých dodávatelia často ťahajú za kratší koniec.
U výrobcov áut EY v aktuálnom roku očakáva prinajlepšom stabilný rast zamestnanosti, kým medzi distribútormi by sa mali počty zamestnancov ďalej znižovať,
Nemeckí výrobcovia áut v uplynulom roku zvýšili tržby o 28 %, dodávatelia iba o 6 %. Celkový počet zamestnancov v automobilovom odvetví klesol o 1,5 % na 786.000, pričom sa znižoval štvrtý rok po sebe. U výrobcov zamestnanosť posilnila mierne o jedno percento, kým dodávatelia evidovali pokles o 6 %.
EY si nepomer vysvetľuje tým, že automobilky stále viac preberajú výrobu batérií a motorov pre elektromobily do vlastných rúk, uzatvárajú partnerstvá s výrobcami batérií a menej sa spoliehajú na tradičných dodávateľov. V procese transformácie smerom k elektromobilite sa v automobilovom odvetví zároveň vyostrujú spory o podmienky dodávok a ceny, v ktorých dodávatelia často ťahajú za kratší koniec.
U výrobcov áut EY v aktuálnom roku očakáva prinajlepšom stabilný rast zamestnanosti, kým medzi distribútormi by sa mali počty zamestnancov ďalej znižovať,