Dokument má systematizovať problematiku dopravy vo vzťahu k súvisiacim právnym predpisom, aktuálnym celoštátnym, regionálnym a medzinárodným koncepciám rozvoja dopravy a najnovším trendom.
Autor TASR
Bratislava 31. marca (TASR) - Schválený územný generel dopravy dáva Bratislave príležitosť uchádzať sa o čerpanie ďalších eurofondov. V súvislosti so strategickým dopravným materiálom na to v relácii Tablet.TV Hlavné mesto upozornil bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.
Územný generel dopravy schválili poslanci Bratislavy na dnešnom zasadnutí mestského zastupiteľstva. Ako upozornil primátor Bratislavy, hlavné mesto pre tento strategický materiál viac ako 18 mesiacov zbieralo analytické údaje, ktoré sa týkajú dopravných tokov a dopravnej infraštruktúry, vývoja jednotlivých druhov motorovej i nemotorovej dopravy, ale aj demografické údaje. "Vďaka tomuto materiálu môžeme Európskej komisii preukázať, že projekty, na ktoré chceme získať eurofondy, majú pre mesto naozaj strategický charakter. Z eurofondov chceme financovať napríklad modernizáciu električkových radiál v Bratislave - Karloveská, Vajnorská a Ružinovská, ako aj výstavbu 2. časti Nosného dopravného systému v Petržalke," ozrejmil.
V relácii Tablet.TV Hlavné mesto bratislavský primátor takisto vysvetlil, že generel ešte nedefinuje konkrétne riešenia. "Nestanovuje, či tu bude chodník, alebo parkovisko, alebo či má tadiaľto viesť 20-metrový pás električkovej koľaje," upozornil. "To stanovia až dopravné koncepcie, ktoré budeme pripravovať v rámci jednotlivých mestských častí v nadväznosti na tento strategický dokument," dodal.
Strategický dokument má systematizovať problematiku dopravy vo vzťahu k súvisiacim právnym predpisom, vo vzťahu k aktuálnym celoštátnym, regionálnym a medzinárodným koncepciám rozvoja dopravy a najnovším trendom v danej oblasti. Cieľom mesta bolo, aby zohľadňoval aj regionálny aspekt dopravy v Bratislave, nielen informácie týkajúce sa organizácie dopravy na území mesta.
Zadanie územného generelu dopravy vytvorilo mesto ešte v roku 2013. Celková cena za dielo je 1,3 milióna eur. Hlavné mesto SR spracovanie Územného generelu dopravy financovalo z prostriedkov Európskej únie, zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov.
Územný generel dopravy schválili poslanci Bratislavy na dnešnom zasadnutí mestského zastupiteľstva. Ako upozornil primátor Bratislavy, hlavné mesto pre tento strategický materiál viac ako 18 mesiacov zbieralo analytické údaje, ktoré sa týkajú dopravných tokov a dopravnej infraštruktúry, vývoja jednotlivých druhov motorovej i nemotorovej dopravy, ale aj demografické údaje. "Vďaka tomuto materiálu môžeme Európskej komisii preukázať, že projekty, na ktoré chceme získať eurofondy, majú pre mesto naozaj strategický charakter. Z eurofondov chceme financovať napríklad modernizáciu električkových radiál v Bratislave - Karloveská, Vajnorská a Ružinovská, ako aj výstavbu 2. časti Nosného dopravného systému v Petržalke," ozrejmil.
V relácii Tablet.TV Hlavné mesto bratislavský primátor takisto vysvetlil, že generel ešte nedefinuje konkrétne riešenia. "Nestanovuje, či tu bude chodník, alebo parkovisko, alebo či má tadiaľto viesť 20-metrový pás električkovej koľaje," upozornil. "To stanovia až dopravné koncepcie, ktoré budeme pripravovať v rámci jednotlivých mestských častí v nadväznosti na tento strategický dokument," dodal.
Strategický dokument má systematizovať problematiku dopravy vo vzťahu k súvisiacim právnym predpisom, vo vzťahu k aktuálnym celoštátnym, regionálnym a medzinárodným koncepciám rozvoja dopravy a najnovším trendom v danej oblasti. Cieľom mesta bolo, aby zohľadňoval aj regionálny aspekt dopravy v Bratislave, nielen informácie týkajúce sa organizácie dopravy na území mesta.
Zadanie územného generelu dopravy vytvorilo mesto ešte v roku 2013. Celková cena za dielo je 1,3 milióna eur. Hlavné mesto SR spracovanie Územného generelu dopravy financovalo z prostriedkov Európskej únie, zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov.