Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Ekonomika

Neziskový a súkromný sektor hrá vo finančnom vzdelávaní dôležitú úlohu

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Podpora štátu vo vzdelávaní je nedostačujúca z pohľadu Petra Kalčevského, programového riaditeľa organizácie JA Slovensko, ktorá sa venuje podnikateľskému a finančnému vzdelávaniu mladých.

Bratislava 14. apríla (TASR) – Finančné a podnikateľské vzdelávanie zabezpečuje v SR najmä neziskový a súkromný sektor. Úloha štátu je v tejto oblasti nedostatočná, zhodujú sa zástupcovia zamestnávateľov a podnikateľov.

Vzdelávanie vo finančnej a podnikateľskej gramotnosti je podľa Andreja Huttu, člena prezídia Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení (AZZZ) SR, zabezpečené na Slovensku najmä prostredníctvom neziskového a súkromného sektora a projektovou formou. "Štát dáva príležitosti pre neziskové organizácie a vzdelávacie spoločnosti v podobe niekoľkých nástrojov financovaných z prostriedkov štrukturálnych fondov," priblížil. Tu by sa podľa neho však dalo hovoriť o dĺžke celého procesu, pravidelnosti a chýbajúcom koncepčnom riešení v podobe implementácie základov finančnej gramotnosti ako predmetu v školách.

V tejto oblasti podľa tajomníka Republikovej únie zamestnávateľov (RÚZ) Martina Hoštáka vzdelávací systém zlyháva a bolo by potrebné urobiť nápravu. Zabezpečenie finančnej a podnikateľskej gramotnosti je zo strany štátu nedostatočné, súhlasí prezident Združenia podnikateľov Slovenska (ZPS) Ján Oravec. "Preto nádejnejšou cestou než reforma "zvrchu" je to, že aj my ako súkromný sektor budeme viac podporovať inovácie a inovátorov v školstve zdola," dodal Oravec.

Podpora štátu vo vzdelávaní je nedostačujúca aj z pohľadu Petra Kalčevského, programového riaditeľa organizácie JA Slovensko, ktorá sa venuje podnikateľskému a finančnému vzdelávaniu mladých. "Vzdelávanie by malo mať vo vyspelých krajinách ako je Slovensko prioritu, nie vždy tak tomu je. Zmeny sa síce dejú, no len veľmi pomaly a často opatrne. Zmeny v školstve by sa nemali týkať len platov učiteľov či vybavenia škôl, mali by sa týkať aj prípravy nových učiteľov a podpory tých, ktorí už učia," zdôraznil.