Stavebné práce na plánovanom 278 kilometrov dlhom kanáli sa začali symbolicky v roku 2014, reálne však nepokročili.
Autor TASR
Managua 9. mája (TASR) - Desať rokov po slávnostnom položení základného kameňa prieplavu medzi Atlantickým a Tichým oceánom v Nikarague autoritárska vláda prezidenta Daniela Ortegu odobrala čínskej spoločnosti HKND Group koncesiu na jeho výstavbu. Konkrétne dôvody zrušenia zmluvy vláda neuviedla s tým, že právny rámec projektu sa medzičasom zmenil. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Nikaragujské ministerstvo dopravy oznámilo, že projekt preberá pod svoju správu. Stavebné práce na plánovanom 278 kilometrov dlhom kanáli sa začali symbolicky v roku 2014, reálne však nepokročili. Okrem vodnej cesty sa plánovala aj výstavba železničnej trate, ropovodu, dvoch prístavov a letiska. Projekt za 50 miliárd amerických dolárov mal konkurovať Panamskému prieplavu.
Kritici od začiatku pochybovali o tom, či hongkonské konzorcium HKND, ktoré je v oblasti infraštruktúrnych projektov pomerne neskúsené, vôbec dokáže realizovať tento megaprojekt. Spoločnosť mala kanál nielen postaviť, ale aj prevádzkovať až 100 rokov.
Nikaragujské ministerstvo dopravy oznámilo, že projekt preberá pod svoju správu. Stavebné práce na plánovanom 278 kilometrov dlhom kanáli sa začali symbolicky v roku 2014, reálne však nepokročili. Okrem vodnej cesty sa plánovala aj výstavba železničnej trate, ropovodu, dvoch prístavov a letiska. Projekt za 50 miliárd amerických dolárov mal konkurovať Panamskému prieplavu.
Kritici od začiatku pochybovali o tom, či hongkonské konzorcium HKND, ktoré je v oblasti infraštruktúrnych projektov pomerne neskúsené, vôbec dokáže realizovať tento megaprojekt. Spoločnosť mala kanál nielen postaviť, ale aj prevádzkovať až 100 rokov.