"Niet sporu o tom, že uplynulý rok 2012 bol rokom napredovania," vyhlásil Carlos Ghosn.
Autor TASR
Jokohama 25. júna (TASR) - Šéf správnej rady japonského Nissanu Carlos Ghosn na dnešnom valnom zhromaždení akcionárov koncernu prisľúbil rýchly vzostup predaja vozidiel. AP informuje, že posledné dva roky sa odbyt spoločnosti nevyvíjal priaznivo. Predvlani zemetrasenie a následná cunami v severnom Japonsku zničili jej tamojšie kapacity. Záplavy neskôr zničili koncernu významné kapacity v Thajsku, a vlani bojkot japonských výrobkov počas vyostreného čínsko-japonského sporu o ostrovy Senkaku, čínsky Tao-jü, vo Východočínskom mori, viedol v prepadu jej odbytu.
Akcionárom povedal, že v uplynulom fiškálnom roku, ktorý sa v krajine skončil 31. marca, zarobil 988 miliónov JPY (7,69 milióna eur) a jeho príjem medziročne vzrástol o milión JPY.
Informácie o Ghosnovom príjme, patrí do skupinky cudzincov riadiacich veľké japonské firmy, je novinkou v národe, v ktorom prezidenti spoločností vrátane tých, čo vedú ostatné veľké automobilové koncerny, nie sú mimoriadne dobre platení. Ale Francúz narodený v Brazílii uviedol, že jeho príjem v porovnaní s príjmami jeho kolegov vo svetovom automobilovom priemysle je nízky.
Ani jeden z akcionárov sa počas dvojhodinového valného zhromaždenia nepýtal na jeho príjem. Boli zvedaví na napredovanie zelenej technológie a navrhovali mu, aby zamestnal viac žien na úseku vývoja nových modelov áut. Iba jedného účastníka zhromaždenia znepokojilo, či sa nájde v Nissane niekto, kto Ghosna nahradí, keď sa rozhodne odísť do dôchodku.
Ghosn sa do dôchodku nechystá
Tento rok sa však predaj áut rýchlo zvyšuje najmä v Thajsku, Brazílii a Indonézii. Môže sa tiež pochváliť, že je svetovou jednotkou vo výrobe áut s nulovými emisiami. Technológiu vyvíja s francúzskym Renaultom. Spoločne si dali úlohu, že v nasledujúcich mesiacoch predajú na svetovom trhu 100.000 automobilov s elektrickým pohonom.
"Niet sporu o tom, že uplynulý rok 2012 bol rokom napredovania," povedal Ghosn v zaplnenej hale 1300 akcionárom v Jokohame, ktorá leží juhozápadne od Tokia. Dodal, že koncern, výrobca modelov elektromobilov Infiniti a Leaf, prešiel za posledných 14 rokov veľký kus cesty. Ghosn prišiel v roku 1999 do Nissanu z Renaultu v čase, keď sa japonská automobilka nachádzala na pokraji bankrotu. Francúz je však aj šéfom Renaultu.
Za 14 rokov sa odbyt Nissanu zvýšil 100-% a vlani dosiahol hranicu 5 miliónov. Teraz mu pomáha aj lacný jen. Jeho kurz voči doláru je 100 ku 1; vlani bol priemerne 80 JPY za 1 USD.
Na otázku, kto ho nahradí vo vedení Nissanu, sa Ghosn pousmial. Akcionárom povedal, aby sa neznepokojovali. Uviedol, že každý z jeho predchodcov vo vedení koncernu mal zoznam mien kandidátov, ktorí by ho mohli vo funkcii nahradiť. Akcionárov však ubezpečil, že o dátume odchodu do dôchodku ešte nikdy neuvažoval.
1 EUR = 128,54 JPY)
Akcionárom povedal, že v uplynulom fiškálnom roku, ktorý sa v krajine skončil 31. marca, zarobil 988 miliónov JPY (7,69 milióna eur) a jeho príjem medziročne vzrástol o milión JPY.
Informácie o Ghosnovom príjme, patrí do skupinky cudzincov riadiacich veľké japonské firmy, je novinkou v národe, v ktorom prezidenti spoločností vrátane tých, čo vedú ostatné veľké automobilové koncerny, nie sú mimoriadne dobre platení. Ale Francúz narodený v Brazílii uviedol, že jeho príjem v porovnaní s príjmami jeho kolegov vo svetovom automobilovom priemysle je nízky.
Ani jeden z akcionárov sa počas dvojhodinového valného zhromaždenia nepýtal na jeho príjem. Boli zvedaví na napredovanie zelenej technológie a navrhovali mu, aby zamestnal viac žien na úseku vývoja nových modelov áut. Iba jedného účastníka zhromaždenia znepokojilo, či sa nájde v Nissane niekto, kto Ghosna nahradí, keď sa rozhodne odísť do dôchodku.
Ghosn sa do dôchodku nechystá
Tento rok sa však predaj áut rýchlo zvyšuje najmä v Thajsku, Brazílii a Indonézii. Môže sa tiež pochváliť, že je svetovou jednotkou vo výrobe áut s nulovými emisiami. Technológiu vyvíja s francúzskym Renaultom. Spoločne si dali úlohu, že v nasledujúcich mesiacoch predajú na svetovom trhu 100.000 automobilov s elektrickým pohonom.
"Niet sporu o tom, že uplynulý rok 2012 bol rokom napredovania," povedal Ghosn v zaplnenej hale 1300 akcionárom v Jokohame, ktorá leží juhozápadne od Tokia. Dodal, že koncern, výrobca modelov elektromobilov Infiniti a Leaf, prešiel za posledných 14 rokov veľký kus cesty. Ghosn prišiel v roku 1999 do Nissanu z Renaultu v čase, keď sa japonská automobilka nachádzala na pokraji bankrotu. Francúz je však aj šéfom Renaultu.
Za 14 rokov sa odbyt Nissanu zvýšil 100-% a vlani dosiahol hranicu 5 miliónov. Teraz mu pomáha aj lacný jen. Jeho kurz voči doláru je 100 ku 1; vlani bol priemerne 80 JPY za 1 USD.
Na otázku, kto ho nahradí vo vedení Nissanu, sa Ghosn pousmial. Akcionárom povedal, aby sa neznepokojovali. Uviedol, že každý z jeho predchodcov vo vedení koncernu mal zoznam mien kandidátov, ktorí by ho mohli vo funkcii nahradiť. Akcionárov však ubezpečil, že o dátume odchodu do dôchodku ešte nikdy neuvažoval.
1 EUR = 128,54 JPY)