Po Forde a Hyundai je Nissan treťou automobilkou, ktorá je nútená znížiť výrobu v krajine, ktorá zápasí so spomalením hospodárskeho rastu a obchodnou vojnou s USA.
Autor TASR
Tokio 28. decembra (TASR) - Japonská automobilka Nissan v priebehu troch mesiacov vyrobí v Číne o 30.000 vozidiel menej, než pôvodne plánovala. S odvolaním sa na nemenované zdroje o tom informovala agentúra Reuters. Hovorkyňa Nissanu sa k správe odmietla vyjadriť.
Po Forde a Hyundai je Nissan treťou automobilkou, ktorá je nútená znížiť výrobu v krajine, ktorá zápasí so spomalením hospodárskeho rastu a obchodnou vojnou s USA. Obidva tieto faktory viedli v posledných mesiacoch k prepadu predaja nových áut.
Automobilky plánujú počty vyrobených áut pre každú z čínskych tovární. Tieto plány možno upraviť podľa dopytu, problémov s dodávateľmi a ostatných faktorov. Nie je známe, koľko áut chcel Nissan od decembra do februára vyrobiť, tento rok v rovnakom období vyprodukoval takmer 400.000 vozidiel. Uvedené tri mesiace sa kryjú s tradičným poklesom predaja pre blížiace sa čínske novoročné prázdniny.
Čína je pre Nissan druhý najväčší trh a tvorí zhruba štvrtinu jeho ročného globálneho predaja. Vlani tam automobilka predala 1,5 milióna áut a do roka 2022 chce zvýšiť predaj na 2,6 milióna. Tým by sa Čína stala najväčším trhom Nissanu.
Prudký rast dopytu po autách v Číne sa zrejme končí a trh pravdepodobne zaznamená prvý ročný pokles od roka 1990. Predaj Nissanu od januára do novembra vzrástol o 3,9 %, kým v rovnakom období roka 2017 išlo až o 12 %.
Po Forde a Hyundai je Nissan treťou automobilkou, ktorá je nútená znížiť výrobu v krajine, ktorá zápasí so spomalením hospodárskeho rastu a obchodnou vojnou s USA. Obidva tieto faktory viedli v posledných mesiacoch k prepadu predaja nových áut.
Automobilky plánujú počty vyrobených áut pre každú z čínskych tovární. Tieto plány možno upraviť podľa dopytu, problémov s dodávateľmi a ostatných faktorov. Nie je známe, koľko áut chcel Nissan od decembra do februára vyrobiť, tento rok v rovnakom období vyprodukoval takmer 400.000 vozidiel. Uvedené tri mesiace sa kryjú s tradičným poklesom predaja pre blížiace sa čínske novoročné prázdniny.
Čína je pre Nissan druhý najväčší trh a tvorí zhruba štvrtinu jeho ročného globálneho predaja. Vlani tam automobilka predala 1,5 milióna áut a do roka 2022 chce zvýšiť predaj na 2,6 milióna. Tým by sa Čína stala najväčším trhom Nissanu.
Prudký rast dopytu po autách v Číne sa zrejme končí a trh pravdepodobne zaznamená prvý ročný pokles od roka 1990. Predaj Nissanu od januára do novembra vzrástol o 3,9 %, kým v rovnakom období roka 2017 išlo až o 12 %.