Nokia vo štvrtok oznámila, že jej strata sa za tri mesiace do konca septembra 2018 znížila na 127 miliónov eur zo 190 miliónov eur v rovnakom období predchádzajúceho roka.
Autor TASR
Helsinki 25. októbra (TASR) - Fínska spoločnosť Nokia v 3. kvartáli 2018 znížila svoju stratu. A potvrdila svoju celoročnú prognózu vďaka solídnym výsledkom za uplynulý štvrťrok.
Nokia vo štvrtok oznámila, že jej strata sa za tri mesiace do konca septembra 2018 znížila na 127 miliónov eur zo 190 miliónov eur v rovnakom období predchádzajúceho roka. Po prepočítaní na akciu vykázala Nokia v 3. kvartáli stratu 2 centy, zatiaľ čo vlani to boli 3 centy/akcia.
Pod tieto výsledky sa podpísali najmä nižšie náklady na reštrukturalizáciu a nižšie odpisy, ktoré čiastočne vykompenzovali absenciu jednorazových príjmov z licencií, z ktorých spoločnosť profitovala pred rokom.
Tržby Nokie v 3. štvrťroku klesli o 1 % na 5,46 miliardy eur, ale pri konštantných menových kurzoch vzrástli o 1 %.
"Výsledky spoločnosti Nokia v 3. štvrťroku potvrdzujú náš predchádzajúci názor, že podmienky sa zlepšia v druhej polovici roka 2018," vyhlásil generálny riaditeľ Rajeev Suri, podľa ktorého firma zaznamenala zlepšenie objednávok aj rast vo všetkých piatich sieťových obchodných skupinách a zlepšila svoju ziskovosť v porovnaní s prvou polovicou roka.
Nokia vo štvrtok oznámila, že jej strata sa za tri mesiace do konca septembra 2018 znížila na 127 miliónov eur zo 190 miliónov eur v rovnakom období predchádzajúceho roka. Po prepočítaní na akciu vykázala Nokia v 3. kvartáli stratu 2 centy, zatiaľ čo vlani to boli 3 centy/akcia.
Pod tieto výsledky sa podpísali najmä nižšie náklady na reštrukturalizáciu a nižšie odpisy, ktoré čiastočne vykompenzovali absenciu jednorazových príjmov z licencií, z ktorých spoločnosť profitovala pred rokom.
Tržby Nokie v 3. štvrťroku klesli o 1 % na 5,46 miliardy eur, ale pri konštantných menových kurzoch vzrástli o 1 %.
"Výsledky spoločnosti Nokia v 3. štvrťroku potvrdzujú náš predchádzajúci názor, že podmienky sa zlepšia v druhej polovici roka 2018," vyhlásil generálny riaditeľ Rajeev Suri, podľa ktorého firma zaznamenala zlepšenie objednávok aj rast vo všetkých piatich sieťových obchodných skupinách a zlepšila svoju ziskovosť v porovnaní s prvou polovicou roka.