K hromadnej žalobe akcionárov Volkswagenu, ktorí sa chcú súdiť s touto nemeckou automobilkou, sa plánuje pridať aj nórsky štátny fond, najväčší na svete. Spravuje tamojšia centrálna banka
Autor TASR
Oslo 16. mája (TASR) - Nórsky štátny investičný fond sa plánuje pridať k investorom, ktorí sa chcú súdiť a nemeckou automobilkou Volkswagen (VW) o kompenzácie za emisný škandál. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg s odvolaním sa na noviny Financial Times.
Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri obvinila nemeckú firmu, že do vyše 500.000 dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý jej umožňuje maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr priznal, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom.
Desiatky väčších akcionárov nemeckého koncernu už začiatkom roka avizovali, že sa chcú súdiť s automobilkou. Budú požadovať kompenzácie za pád hodnoty akcií VW, ktoré vlastnia. Investori chcú na súde poukázať na fakt, že VW vedel o škandále a porušovaní emisných noriem už predtým, ako celý prípad odhalila EPA a prinútila automobilku vyjsť s pravdou von.
Najnovšie sa k hromadnej žalobe akcionárov plánuje pridať aj nórsky štátny fond, najväčší na svete, ktorý spravuje tamojšia centrálna banka. Potvrdila to jeho hovorkyňa Marthe Skaarová.
Fond podľa agentúry Bloomberg vlastní 1,64-% podiel vo VW. Experti očakávajú, že sa v najbližších týždňoch pripojí k hromadnej žalobe akcionárov proti VW.
Volkswagen už vlani vymenil vedenie a odložil si bokom 16,2 miliardy eur na výdavky spojené so škandálom, ale konečný účet môže byť vyšší.
Volkswagen sa minulý mesiac dohodol s americkými predstaviteľmi na urovnaní emisnej kauzy. Dohoda zahŕňa spätné odkúpenie vozidiel, opravy áut so zakázaným softvérom a tiež odškodné pre majiteľov problematických dieselových automobilov.
Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri obvinila nemeckú firmu, že do vyše 500.000 dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý jej umožňuje maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr priznal, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom.
Desiatky väčších akcionárov nemeckého koncernu už začiatkom roka avizovali, že sa chcú súdiť s automobilkou. Budú požadovať kompenzácie za pád hodnoty akcií VW, ktoré vlastnia. Investori chcú na súde poukázať na fakt, že VW vedel o škandále a porušovaní emisných noriem už predtým, ako celý prípad odhalila EPA a prinútila automobilku vyjsť s pravdou von.
Najnovšie sa k hromadnej žalobe akcionárov plánuje pridať aj nórsky štátny fond, najväčší na svete, ktorý spravuje tamojšia centrálna banka. Potvrdila to jeho hovorkyňa Marthe Skaarová.
Fond podľa agentúry Bloomberg vlastní 1,64-% podiel vo VW. Experti očakávajú, že sa v najbližších týždňoch pripojí k hromadnej žalobe akcionárov proti VW.
Volkswagen už vlani vymenil vedenie a odložil si bokom 16,2 miliardy eur na výdavky spojené so škandálom, ale konečný účet môže byť vyšší.
Volkswagen sa minulý mesiac dohodol s americkými predstaviteľmi na urovnaní emisnej kauzy. Dohoda zahŕňa spätné odkúpenie vozidiel, opravy áut so zakázaným softvérom a tiež odškodné pre majiteľov problematických dieselových automobilov.