Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. november 2024Meniny má Vratko
< sekcia Ekonomika

Novému koronavírusu sa prispôsobujú aj výrobcovia

Ilustračná snímka. Foto: TASR/František Iván

Závody výrobcu Tauris Group, jedného z najväčších producentov mäsa a mäsových výrobkov na Slovensku, vnímajú situáciu okolo nákazy veľmi citlivo, preto sa na ňu zodpovedne pripravili.

Bratislava 17. marca (TASR) - Obchodné reťazce na Slovensku vnímajú každým dňom čoraz väčší záujem zákazníkov o trvanlivé výrobky. Dôvodom je šírenie nákazy spôsobenej novým koronavírusom. Tauris a RYBA Košice prijali niekoľko opatrení, vďaka ktorým zákazníci nakúpia s istotou a väčším pocitom bezpečia.

Závody výrobcu Tauris Group, jedného z najväčších producentov mäsa a mäsových výrobkov na Slovensku, vnímajú situáciu okolo nákazy veľmi citlivo, preto sa na ňu zodpovedne pripravili. "Uvedomujeme si zodpovednosť za plynulé zásobovanie Slovenska práve v týchto časoch. Ale zároveň aj riziko, ktoré stojí na našich zamestnancoch a ich zdraví. Zamestnávame viac ako 1600 ľudí, preto zabezpečenie ich bezpečnosti a bezpečnosti výroby je v tomto období kľúčové," hovorí Richard Duda, generálny riaditeľ Tauris Group.

Ochranné odevy s rúškami, hygienické slučky pred vstupom do výrobnej časti i dezinfekcie rúk a rukavíc sú každodennou súčasťou výroby. "V tomto smere sme netrpeli nedostupnosťou ochranných či dezinfekčných pomôcok. Sprísnené opatrenia vedenie spoločnosti prijalo už vo februári a platia pre všetkých zamestnancov. Berú ich s veľkým rešpektom najmä z dôvodu, že chápu, v akom odvetví pracujú a že ide o dôležitú prevenciu," vysvetľuje Duda.

Okrem rozšírenia prísnych hygienických opatrení z výroby aj na ostatných pracovníkov a dodávateľov prijalo vedenie spoločnosti zásadné kroky s cieľom vylúčiť riziko prerušenia výroby v niektorom zo závodov. Od marca pracujú výroby v závodoch Tauris a RYBA Košice v dištančných režimoch. Sú rozdelené na tri plne funkčné pracovné celky, ktoré sa vzájomne nestretnú. V prípade karantény jedného z nich sa nenaruší celkový chod a funkčnosť jednotlivých divízií.

Spoločnosť cíti neustále rastúci záujem ľudí o trvanlivé potraviny. Nariadenie vlády o obmedzení gastronomických prevádzok tiež spôsobilo nárast objednávok v maloobchode. "Ľudia sa začínajú stravovať viac doma. Najväčší dopyt sme zaznamenali na výsekovom hovädzom a bravčovom mäse a na trvanlivých suchých salámach, slaninách a klobásach. Prispôsobujeme tomu výrobné kapacity v podnikoch, s cieľom bezpečne zaistiť kvalitné výrobky pre každého. Zároveň sa intenzívne pripravujeme na veľkonočné sviatky a záujem o tradičné spišské údeniny," hodnotí súčasný stav Duda.

V snahe zamedziť šíreniu nákazy medzi nakupujúcimi prijala opatrenia aj vo svojich viac ako 60 mäsiarstvach U Býka, ktoré sa nachádzajú v sieťach potravín po celom Slovensku. Mäso a mäsové výrobky si zákazníci môžu objednať telefonicky v daných prevádzkach, ktoré sú denne zásobované čerstvým tovarom. Zvolená predajňa im tovar dopredu nachystá a nemusia tak čakať v radoch, kde je väčšia koncentrácia ľudí. Zoznam predajní a telefónnych čísel ľudia nájdu na stránke www.masiarstvoubyka.sk. Podobná služba je aj v predajni s rybacími lahôdkami RYBABISTRO. Spoločnosť pripravuje aj spustenie e-shopu pre konečného zákazníka, ktorý doteraz fungoval iba pre právnické osoby.