Aj keď ide o výrobok s dlhou históriou, majiteľ Miroslav Kotík si stanovil za cieľ zbaviť Igráčka retro povesti a dokázať, že ide o modernú hračku.
Autor TASR
Bratislava/Praha 21. marca (TASR) – Igráček je hračkou, ktorú mali za socializmu mnohé slovenské aj české domácnosti. Oživenie značky na trhu začala v roku 2010 firma Efko-karton z Nového Veselí na Vysočine, ktorá ju kúpila v roku 2008.
Aj keď ide o výrobok s dlhou históriou, majiteľ Miroslav Kotík si stanovil za cieľ zbaviť Igráčka retro povesti a dokázať, že ide o modernú hračku, ktorá dokáže prežiť nezávisle od svojej histórie. "Než sme značku a výrobné formy kúpili, dali sme starú figúrku na hranie deťom a sledovali, čo sa bude diať. Igráček sa im páčil a začali sa s ním hrať. To prehĺbilo moju domnienku, že oživovanie má zmysel," povedal Kotík v rozhovore pre české Hospodářské noviny (HN).
Od roku 2010 predala firma takmer 700.000 kusov figúrky v Česku a ďalších 200.000 v cudzine. Kotík je vraj s číslami spokojný, priznáva však aj slepé uličky, ktorými bola cesta znovuzrodeného Igráčka na trh poznamenaná. Vlani prišlo Efko s novinkou - nákladným autom pre Igráčka v produktovej rade MultiGO. Touto značkou chce firma vyriešiť dilemu, že hračke síce v propagácii pomáha spojenie s históriou, na druhej strane však nechce pôsobiť retro.
"S Igráčkom sa navyše ťažko presadzujeme v zahraničí, pretože sme tam obviňovaní z toho, že iba kopírujeme figúrky značky Playmobil. Teraz teda uvažujeme, že Igráčka s autíčkami budeme v cudzine distribuovať hlavne ako MultiGO," avizoval Kotík.
Igráčka vyrábalo od 70. rokov minulého storočia do roku 2006 výrobné družstvo IGRA, v rokoch 2006 až 2008 firma ALL toys. Autormi postavičiek sú vtedajší návrhári družstva IGRA Jiří Kalina a Marie Krejchová. Vyrábaný bol v rôznych variáciách, a to buď ako samostatná postava vykonávajúca nejaké povolanie (policajt, hasič, doktor, zdravotná sestra, opravár), alebo so sprievodnými postavičkami zvierat či rôznymi zložitejšími nástrojmi.
Aj keď ide o výrobok s dlhou históriou, majiteľ Miroslav Kotík si stanovil za cieľ zbaviť Igráčka retro povesti a dokázať, že ide o modernú hračku, ktorá dokáže prežiť nezávisle od svojej histórie. "Než sme značku a výrobné formy kúpili, dali sme starú figúrku na hranie deťom a sledovali, čo sa bude diať. Igráček sa im páčil a začali sa s ním hrať. To prehĺbilo moju domnienku, že oživovanie má zmysel," povedal Kotík v rozhovore pre české Hospodářské noviny (HN).
Od roku 2010 predala firma takmer 700.000 kusov figúrky v Česku a ďalších 200.000 v cudzine. Kotík je vraj s číslami spokojný, priznáva však aj slepé uličky, ktorými bola cesta znovuzrodeného Igráčka na trh poznamenaná. Vlani prišlo Efko s novinkou - nákladným autom pre Igráčka v produktovej rade MultiGO. Touto značkou chce firma vyriešiť dilemu, že hračke síce v propagácii pomáha spojenie s históriou, na druhej strane však nechce pôsobiť retro.
"S Igráčkom sa navyše ťažko presadzujeme v zahraničí, pretože sme tam obviňovaní z toho, že iba kopírujeme figúrky značky Playmobil. Teraz teda uvažujeme, že Igráčka s autíčkami budeme v cudzine distribuovať hlavne ako MultiGO," avizoval Kotík.
Igráčka vyrábalo od 70. rokov minulého storočia do roku 2006 výrobné družstvo IGRA, v rokoch 2006 až 2008 firma ALL toys. Autormi postavičiek sú vtedajší návrhári družstva IGRA Jiří Kalina a Marie Krejchová. Vyrábaný bol v rôznych variáciách, a to buď ako samostatná postava vykonávajúca nejaké povolanie (policajt, hasič, doktor, zdravotná sestra, opravár), alebo so sprievodnými postavičkami zvierat či rôznymi zložitejšími nástrojmi.