Niektoré ustanovenia zákona nadobúdajú účinnosť 20. mája tohto roka, ďalšie v januári 2020.
Autor TASR
Bratislava 26. apríla (TASR) - Na slovenských cestách príde ročne v priemere o život 250 ľudí. Po škodových udalostiach sa v súčasnosti opravujú tisícky vozidiel. Z nich značná časť má závažné poškodenie. Kvalita opráv po závažných dopravných nehodách nie je však vždy na dostatočnej úrovni.
Mnohé nezávislé testy potvrdzujú, že nerešpektovanie technologických štandardov pri oprave vozidla môže mať za následok aj smrť členov posádky havarovaného vozidla. Nový zákon o prevádzke vozidiel v cestnej premávke, ktorý ma začať platiť v máji tohto roka, zvyšuje nároky na kvalitu opráv s cieľom zabrániť ďalším zbytočným obetiam na životoch na slovenských cestách.
Pred dvomi rokmi vznikla pracovná skupina založená zo zástupcov Cechu predajcov a autoservisov SR (CPA SR), Zväzu automobilového priemyslu SR, poisťovní, súdnych znalcov, odborníkov na karosárske opravy a odborníkov na problematiku STK. "Po dlhých diskusiách a poznatkoch odborníkov z praxe sme dospeli k názoru, že na dosiahnutie zvýšenej kvality je potrebné vytvoriť certifikované miesta pre opravy po závažných dopravných nehodách," povedal vo štvrtok na bratislavskom Autosalóne Július Hron, predseda CPA SR a viceprezident Zväzu automobilového priemyslu SR.
Niektoré ustanovenia zákona nadobúdajú účinnosť 20. mája tohto roka, ďalšie v januári 2020. Preto CPA SR ako národné profesijné združenie, ktoré je členom Európskej asociácie pre predaj a opravy motorových vozidiel (CECRA), požiada o schválenie certifikácie certifikovaných miest opravy. Okrem toho pripravuje cyklus akcií, osvetovú kampaň, v rámci ktorej bude odpovedať na otázky laickej i odbornej verejnosti.
Cieľom je, aby podporili úspešnou certifikáciou čo najviac kvalitných servisov. Chystajú aj vzdelávacie kurzy pre oslovené profesie, aby bola rovnaká kvalita práce v každom certifikovanom servise. CPA bude prísne dbať na to, aby platili rovnaké pravidlá pre značkové i neznačkové servisy.
Mnohé nezávislé testy potvrdzujú, že nerešpektovanie technologických štandardov pri oprave vozidla môže mať za následok aj smrť členov posádky havarovaného vozidla. Nový zákon o prevádzke vozidiel v cestnej premávke, ktorý ma začať platiť v máji tohto roka, zvyšuje nároky na kvalitu opráv s cieľom zabrániť ďalším zbytočným obetiam na životoch na slovenských cestách.
Pred dvomi rokmi vznikla pracovná skupina založená zo zástupcov Cechu predajcov a autoservisov SR (CPA SR), Zväzu automobilového priemyslu SR, poisťovní, súdnych znalcov, odborníkov na karosárske opravy a odborníkov na problematiku STK. "Po dlhých diskusiách a poznatkoch odborníkov z praxe sme dospeli k názoru, že na dosiahnutie zvýšenej kvality je potrebné vytvoriť certifikované miesta pre opravy po závažných dopravných nehodách," povedal vo štvrtok na bratislavskom Autosalóne Július Hron, predseda CPA SR a viceprezident Zväzu automobilového priemyslu SR.
Niektoré ustanovenia zákona nadobúdajú účinnosť 20. mája tohto roka, ďalšie v januári 2020. Preto CPA SR ako národné profesijné združenie, ktoré je členom Európskej asociácie pre predaj a opravy motorových vozidiel (CECRA), požiada o schválenie certifikácie certifikovaných miest opravy. Okrem toho pripravuje cyklus akcií, osvetovú kampaň, v rámci ktorej bude odpovedať na otázky laickej i odbornej verejnosti.
Cieľom je, aby podporili úspešnou certifikáciou čo najviac kvalitných servisov. Chystajú aj vzdelávacie kurzy pre oslovené profesie, aby bola rovnaká kvalita práce v každom certifikovanom servise. CPA bude prísne dbať na to, aby platili rovnaké pravidlá pre značkové i neznačkové servisy.