Faury (51) preberá vedenie Airbusu v situácii, keď je firma so 129.000 zamestnancami vo veľmi dobrej finančnej kondícii.
Autor TASR
Amsterdam 10. apríla (TASR) - Post generálneho riaditeľa európskeho výrobcu lietadiel Airbus prevzal od stredy Francúz Guillaume Faury. V tejto pozícii nahradil Nemca Thomasa Endersa, ktorý odchádza z funkcie po piatich rokoch. Rozhodli o tom v stredu na výročnom valnom zhromaždení v Amsterdame akcionári spoločnosti.
Faury (51) preberá vedenie Airbusu v situácii, keď je firma so 129.000 zamestnancami vo veľmi dobrej finančnej kondícii. Zároveň je v situácii, keď hlavný konkurent, americký Boeing, zápasí po dvoch haváriách a následnom uzemnení nového lietadla 737 MAX s nemalými problémami. Z toho by podľa viacerých analytikov mohol Faury ťažiť, najmä v období, keď dopyt po lietadlách na kľúčovom ázijskom trhu rastie. Podľa Medzinárodného združenia leteckých dopravcov (IATA) bude mať Ázia v nasledujúcich 20 rokoch najväčší podiel na trhu s leteckou dopravou.
Na druhej strane Fauryho čaká náročné obdobie, v ktorom bude musieť riešiť dôsledky odchodu Británie z Európskej únie, ako aj spory s Washingtonom. V druhom prípade to budú najmä spory za dotácie, pre ktoré sa USA vyhrážajú, že na európske produkty, medzi nimi lietadlá od Airbusu, uvalia vysoké dovozné clá.
Faury (51) preberá vedenie Airbusu v situácii, keď je firma so 129.000 zamestnancami vo veľmi dobrej finančnej kondícii. Zároveň je v situácii, keď hlavný konkurent, americký Boeing, zápasí po dvoch haváriách a následnom uzemnení nového lietadla 737 MAX s nemalými problémami. Z toho by podľa viacerých analytikov mohol Faury ťažiť, najmä v období, keď dopyt po lietadlách na kľúčovom ázijskom trhu rastie. Podľa Medzinárodného združenia leteckých dopravcov (IATA) bude mať Ázia v nasledujúcich 20 rokoch najväčší podiel na trhu s leteckou dopravou.
Na druhej strane Fauryho čaká náročné obdobie, v ktorom bude musieť riešiť dôsledky odchodu Británie z Európskej únie, ako aj spory s Washingtonom. V druhom prípade to budú najmä spory za dotácie, pre ktoré sa USA vyhrážajú, že na európske produkty, medzi nimi lietadlá od Airbusu, uvalia vysoké dovozné clá.