Tieto zmeny by mali byť účinné od 20. mája tohto roka.
Autor TASR
Bratislava 17. mája (TASR) – Niektoré kategórie vozidiel nebudú podliehať technickej kontrole a ďalším kategóriám sa zvýši frekvencia pravidelnej technickej kontroly na štyri roky. Uviedol to na štvrtkovej Hodine otázok v parlamente minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Tieto zmeny by mali byť účinné od 20. mája tohto roka.
Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR vypracovalo k zákonu o prevádzke vozidiel v cestnej premávke jedenásť vyhlášok, pričom jedna z nich upravuje aj lehoty technických kontrol, priblížil Érsek. Odpovedal tak na otázku Igora Janckulíka (nezaradený) o tom, v akom stave sú pripravované zmeny periód technickej kontroly najmä pri nebrzdených prívesných vozíkoch, štvorkolkách, motocykloch a hlavne poľnohospodárskych traktoroch.
"Vozidlá kategórie L1e - malé motocykle do 50 kubických centimetrov, kategórie L2e - malé trojkolky do 50 kubíkov, kategórie O1 - malé prípojné vozidlá do 750 kilogramov, kategórie R1 - malé prípojné vozidlá za traktor do 1500 kilogramov, nebudú podliehať pravidelnej technickej kontrole," objasnil minister.
Zároveň dodal, že motocyklom od 50 do 125 centimetrov kubických (cm3), motocyklom s postranným vozíkom od 50 do 125 cm3, prípojným vozidlám od 750 do 3500 kilogramov (kg) a prípojným vozidlám za traktor od 1500 do 3500 kg sa zvyšuje lehota pravidelnej technickej kontroly na frekvenciu raz za štyri roky.
"V ostatných kategóriách vozidiel nedošlo k žiadnym zmenám, pretože tu sme v prevažnej miere viazaní európskou smernicou a rovnako aj Ministerstvo životného prostredia (MŽP) SR v pripomienkovom konaní namietalo predlžovanie lehôt z dôvodu zlej kvality ovzdušia," vysvetlil Érsek. Podľa Janckulíka ide o dobrú správu, i keď len čiastočnú, pretože pri poľnohospodárskych traktoroch by to pomohlo farmárom. Uviedol, že rozumie, že emisné normy nevyhovujú tak, ako by mali.
Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR vypracovalo k zákonu o prevádzke vozidiel v cestnej premávke jedenásť vyhlášok, pričom jedna z nich upravuje aj lehoty technických kontrol, priblížil Érsek. Odpovedal tak na otázku Igora Janckulíka (nezaradený) o tom, v akom stave sú pripravované zmeny periód technickej kontroly najmä pri nebrzdených prívesných vozíkoch, štvorkolkách, motocykloch a hlavne poľnohospodárskych traktoroch.
"Vozidlá kategórie L1e - malé motocykle do 50 kubických centimetrov, kategórie L2e - malé trojkolky do 50 kubíkov, kategórie O1 - malé prípojné vozidlá do 750 kilogramov, kategórie R1 - malé prípojné vozidlá za traktor do 1500 kilogramov, nebudú podliehať pravidelnej technickej kontrole," objasnil minister.
Zároveň dodal, že motocyklom od 50 do 125 centimetrov kubických (cm3), motocyklom s postranným vozíkom od 50 do 125 cm3, prípojným vozidlám od 750 do 3500 kilogramov (kg) a prípojným vozidlám za traktor od 1500 do 3500 kg sa zvyšuje lehota pravidelnej technickej kontroly na frekvenciu raz za štyri roky.
"V ostatných kategóriách vozidiel nedošlo k žiadnym zmenám, pretože tu sme v prevažnej miere viazaní európskou smernicou a rovnako aj Ministerstvo životného prostredia (MŽP) SR v pripomienkovom konaní namietalo predlžovanie lehôt z dôvodu zlej kvality ovzdušia," vysvetlil Érsek. Podľa Janckulíka ide o dobrú správu, i keď len čiastočnú, pretože pri poľnohospodárskych traktoroch by to pomohlo farmárom. Uviedol, že rozumie, že emisné normy nevyhovujú tak, ako by mali.