Vozidlá s alternatívnym pohonom budú môcť dostať dotáciu od štátu. Heger navrhuje, aby sa dotácie mohli žiadať výlučne na vozidlá kategórie M2 a M3.
Autor TASR
Bratislava 10. septembra (TASR) - Finančné prostriedky na podporu elektromobility by sa mali rozdeľovať efektívne. Presvedčený je o tom opozičný poslanec OĽaNO Eduard Heger, ktorý predložil v závere prvého rokovacieho dňa 49. schôdze pozmeňujúci návrh k novele zákona o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva.
Vozidlá s alternatívnym pohonom budú môcť dostať dotáciu od štátu. Heger navrhuje, aby sa dotácie mohli žiadať výlučne na vozidlá kategórie M2 a M3. "Doba, počas ktorej je nevyhnutné udržiavať vlastnícke právo k vozidlu, reflektuje aj na novelizáciu zákona o dani z príjmov, ktorou sa navrhuje zaviesť nová odpisová skupina 0 s dobou odpisovania dva roky," uviedol Heger. Tiež presadzuje, aby dotáciu bolo možné poskytnúť obci alebo vyššiemu územnému celku a nimi zriadenej organizácii.
Na tieto vozidlá Heger navrhuje poskytnúť dotáciu najviac na 25 % z celkovej ceny obstarávacej ceny vozidla a najviac 35 % z celkovej ceny vozidla, ak žiadateľ súčasne vyradil z evidencie vozidlo so spaľovacím motorom staršie ako 15 rokov a táto dotácia nebola poskytnutá žiadateľovi na iné vozidlo. Vlastniť by ho pritom mal najmenej dva roky od poskytnutia dotácie.
Ministerstvo hospodárstva novelu predložilo s cieľom podporiť nákup nových vozidiel s pohonom na alternatívne palivá. "Podmienkou na poskytnutie dotácie je povinnosť žiadateľa prihlásiť vozidlo do evidencie vozidiel a prevádzkovanie vozidla najmenej počas štyroch rokov od poskytnutia dotácie," priblížil minister hospodárstva Peter Žiga (Smer-SD) v pléne.
Poslanci sa vrátia do parlamentných lavíc v stredu. Prerokujú viaceré vládne daňové novely. Celkovo ide o sedem právnych noriem, ktoré prinesú zmeny pre firmy, podnikateľov, ale aj zamestnancov. Týkajú sa podpory vedy a výskumu, zvýšenia príspevku na ubytovanie zamestnancov či zníženie administratívnej záťaže pre podnikateľov.
Vozidlá s alternatívnym pohonom budú môcť dostať dotáciu od štátu. Heger navrhuje, aby sa dotácie mohli žiadať výlučne na vozidlá kategórie M2 a M3. "Doba, počas ktorej je nevyhnutné udržiavať vlastnícke právo k vozidlu, reflektuje aj na novelizáciu zákona o dani z príjmov, ktorou sa navrhuje zaviesť nová odpisová skupina 0 s dobou odpisovania dva roky," uviedol Heger. Tiež presadzuje, aby dotáciu bolo možné poskytnúť obci alebo vyššiemu územnému celku a nimi zriadenej organizácii.
Na tieto vozidlá Heger navrhuje poskytnúť dotáciu najviac na 25 % z celkovej ceny obstarávacej ceny vozidla a najviac 35 % z celkovej ceny vozidla, ak žiadateľ súčasne vyradil z evidencie vozidlo so spaľovacím motorom staršie ako 15 rokov a táto dotácia nebola poskytnutá žiadateľovi na iné vozidlo. Vlastniť by ho pritom mal najmenej dva roky od poskytnutia dotácie.
Ministerstvo hospodárstva novelu predložilo s cieľom podporiť nákup nových vozidiel s pohonom na alternatívne palivá. "Podmienkou na poskytnutie dotácie je povinnosť žiadateľa prihlásiť vozidlo do evidencie vozidiel a prevádzkovanie vozidla najmenej počas štyroch rokov od poskytnutia dotácie," priblížil minister hospodárstva Peter Žiga (Smer-SD) v pléne.
Poslanci sa vrátia do parlamentných lavíc v stredu. Prerokujú viaceré vládne daňové novely. Celkovo ide o sedem právnych noriem, ktoré prinesú zmeny pre firmy, podnikateľov, ale aj zamestnancov. Týkajú sa podpory vedy a výskumu, zvýšenia príspevku na ubytovanie zamestnancov či zníženie administratívnej záťaže pre podnikateľov.