Od zmeny si rezort sľubuje zvýšenie počtu staníc a odstránenie dlhých čakacích lehôt na tieto kontroly.
Autor TASR
Bratislava 18. októbra (TASR) - O liberalizácii siete staníc technických a emisných kontrol a o znížení pokút za chýbajú emisnú či technickú kontrolu by sa malo rozhodnúť až na nadchádzajúcej schôdzi parlamentu. Tá má naplánovaný začiatok na 28. novembra tohto roku.
Hlasovanie o novele zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách sa totiž presunulo zo súčasnej na nasledujúcu schôdzu.
V novele je okrem iného navrhnutá liberalizácia siete staníc technických a emisných kontrol. V praxi by znamenala to, že takúto stanicu by si mohol založiť každý, kto splní zákonom stanovené podmienky. Ministerstvo dopravy by tak nelimitovalo počet staníc kontroly ako v súčasnosti. Od zmeny si rezort sľubuje zvýšenie počtu staníc a odstránenie dlhých čakacích lehôt na tieto kontroly.
S takýmto návrhom však nesúhlasili poslanci Peter Náhlik (Smer-SD) a Radovan Baláž (SNS), ktorí k novele predložili pozmeňujúci návrh, ktorým sa liberalizácia siete staníc z novely vypúšťa. Ak by sa prijal, aj naďalej by sieť staníc technických a emisných kontrol určovalo ministerstvo dopravy a stanovovalo by ich počty.
Čo sa týka pokuty za chýbajúcu či neplatnú emisnú alebo technickú kontrolu, ministerstvo navrhuje v novele ich zníženie. V súčasnosti vodičovi hrozí v obidvoch prípadoch pokuta vo výške 165 eur. Od 1. januára 2016 pritom platí, že ak majiteľ auta zaplatí do 15 dní dve tretiny z tejto pokuty, považuje sa sankcia za uhradenú.
Teraz chce ministerstvo v novele zákona priniesť zmenu v tom, že ak si majiteľ auta dodatočne splní túto svoju povinnosť, čiže absolvuje technickú alebo emisnú kontrolu a zaplatí do 15 dní jednu tretinu z pokuty, táto sankcia sa bude považovať za uhradenú.
Hlasovanie o novele zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách sa totiž presunulo zo súčasnej na nasledujúcu schôdzu.
V novele je okrem iného navrhnutá liberalizácia siete staníc technických a emisných kontrol. V praxi by znamenala to, že takúto stanicu by si mohol založiť každý, kto splní zákonom stanovené podmienky. Ministerstvo dopravy by tak nelimitovalo počet staníc kontroly ako v súčasnosti. Od zmeny si rezort sľubuje zvýšenie počtu staníc a odstránenie dlhých čakacích lehôt na tieto kontroly.
S takýmto návrhom však nesúhlasili poslanci Peter Náhlik (Smer-SD) a Radovan Baláž (SNS), ktorí k novele predložili pozmeňujúci návrh, ktorým sa liberalizácia siete staníc z novely vypúšťa. Ak by sa prijal, aj naďalej by sieť staníc technických a emisných kontrol určovalo ministerstvo dopravy a stanovovalo by ich počty.
Čo sa týka pokuty za chýbajúcu či neplatnú emisnú alebo technickú kontrolu, ministerstvo navrhuje v novele ich zníženie. V súčasnosti vodičovi hrozí v obidvoch prípadoch pokuta vo výške 165 eur. Od 1. januára 2016 pritom platí, že ak majiteľ auta zaplatí do 15 dní dve tretiny z tejto pokuty, považuje sa sankcia za uhradenú.
Teraz chce ministerstvo v novele zákona priniesť zmenu v tom, že ak si majiteľ auta dodatočne splní túto svoju povinnosť, čiže absolvuje technickú alebo emisnú kontrolu a zaplatí do 15 dní jednu tretinu z pokuty, táto sankcia sa bude považovať za uhradenú.