Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 8. november 2024Meniny má Bohumír
< sekcia Ekonomika

O odvolanie vedenia železničných firiem žiada ministra Érseka aj SaS

Na snímke opravárenská čata ŽSR opravuje poškodené trakčné vedenie po požiari lokomotívy na trati Galanta - Šaľa 19. septembra 2018. Foto: TASR - ŽSR

Ministra k takémuto kroku vyzvalo hnutie OĽaNO. To zároveň avizovalo, že ak minister nebude na túto výzvu reagovať, začnú hľadať v opozícii podporu na jeho odvolanie v NR SR.

Bratislava 19. septembra (TASR) - Ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) žiada o odvolanie manažmentu železničných spoločností aj opozičná strana SaS. Podľa liberálov sú práve vedenia Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) a Železničnej spoločnosti Slovensko zodpovedné za súčasný stav na železniciach.

Ešte v stredu dopoludnia vyzvalo ministra k takémuto kroku aj hnutie OĽaNO. To zároveň avizovalo, že ak minister nebude na túto výzvu reagovať, začnú hľadať v opozícii podporu na jeho odvolanie v Národnej rade (NR) SR.

Predstavitelia SaS sú pripravení tento návrh podporiť. A to v prípade, ak minister nezačne naozaj zásadne konať a neukáže, že je ministrom tohto ministerstva a nie iba obyčajnou bábkou. "Tak budeme súhlasiť s takouto výzvou a pridáme podpisy na odvolanie ministra," zdôraznil poslanec SaS Miroslav Ivan na stredajšej tlačovej konferencii v NR SR.

Zároveň doplnil, že odvolanie vedenia železničných spoločností je len jedným potrebným krokom. Vyzval ministra, aby tiež verejnosti oznámil, aký je jeho plán s rozvojom železničnej dopravy. V súčasnosti je totiž podľa neho zverejnený takzvaný strategický plán rozvoja dopravy do roku 2030, v ktorom však nie sú žiadne konkrétne body, čo treba urobiť a kedy.

"Chceme vedieť, čo v priebehu desiatich rokov chce minister urobiť s infraštruktúrou. Ktorú si chce nechať, ktorú chce vyradiť, ktorú chce prioritne určiť na osobnú dopravu a ktorú chce určiť na nákladnú dopravu," vymenoval Ivan. V rámci dopravných služieb ho tiež zaujíma dopravná autorita, ktorú chce ministerstvo zaviesť.

Ivan zároveň pripomenul, že za posledných 14 dní sa stalo na železniciach šesť nehôd. Sú podľa neho dôsledkom zanedbanej údržby. Za problémami železníc vidí aj finančne nákladné zavedenie vlakov zadarmo či návrat InterCity vlakov, čo malo za následok aj odchod súkromnej spoločnosti RegioJet zo severnej trati medzi Bratislavou a Košicami.