Južná Kórea je domovským trhom firiem Hyundai a Kia.
Autor TASR
Brusel 3. októbra (TASR) - Tvrdenia Francúzska o "neférovej konkurencii" v automobilovom priemysle zo strany Kórejskej republiky sa podľa všetkého nezakladajú na pravde. Povedal to dnes pre nemeckú agentúru DPA komisár Európskej únie pre obchod Karel De Gucht.
Francúzsko ešte v júli obvinilo ázijskú krajinu z neférovej konkurencie v automobilovom priemysle. Južná Kórea je domovským trhom firiem Hyundai a Kia, ktoré sú konkurentmi najmä pre spoločnosti ako Renault a PSA Peugeot Citroën. Následne francúzska vláda požiadala Európsku komisiu (EK) o zavedenie opatrení, v rámci ktorých by Kórejská republika vopred ohlasovala vývoz áut do EÚ.
Prípadné zavedenie povinného ohlasovania vývozu môže byť predzvesťou neskoršieho zvýšenia prípadne dočasného zmrazenia postupného znižovania dovozných ciel na juhokórejské produkty.
Najskôr by s tým však musela súhlasiť EK. "Momentálne túto záležitosť preverujeme, no faktom je, že čo Francúzsko tvrdí, sa jednoducho nezakladá na pravde," povedal De Gucht a dodal, že "existuje len veľmi málo, ak vôbec existujú nejaké dôkazy na takéto tvrdenia". Ako povedal, "absolútne sa nedá hovoriť o masívnom zvyšovaní dovozu áut z Kórejskej republiky do EÚ".
Karel De Gucht poukázal na fakt, že mnohé kórejské autá sa montujú priamo v Európe, nie v Ázii. Zároveň obhajoval dohodu o voľnom obchode medzi EÚ a Južnou Kóreou uzatvorenú v júli 2011 s tým, že "výrazne prispela" k zníženiu obchodného deficitu Európskej únie.
Francúzsko ešte v júli obvinilo ázijskú krajinu z neférovej konkurencie v automobilovom priemysle. Južná Kórea je domovským trhom firiem Hyundai a Kia, ktoré sú konkurentmi najmä pre spoločnosti ako Renault a PSA Peugeot Citroën. Následne francúzska vláda požiadala Európsku komisiu (EK) o zavedenie opatrení, v rámci ktorých by Kórejská republika vopred ohlasovala vývoz áut do EÚ.
Prípadné zavedenie povinného ohlasovania vývozu môže byť predzvesťou neskoršieho zvýšenia prípadne dočasného zmrazenia postupného znižovania dovozných ciel na juhokórejské produkty.
Najskôr by s tým však musela súhlasiť EK. "Momentálne túto záležitosť preverujeme, no faktom je, že čo Francúzsko tvrdí, sa jednoducho nezakladá na pravde," povedal De Gucht a dodal, že "existuje len veľmi málo, ak vôbec existujú nejaké dôkazy na takéto tvrdenia". Ako povedal, "absolútne sa nedá hovoriť o masívnom zvyšovaní dovozu áut z Kórejskej republiky do EÚ".
Karel De Gucht poukázal na fakt, že mnohé kórejské autá sa montujú priamo v Európe, nie v Ázii. Zároveň obhajoval dohodu o voľnom obchode medzi EÚ a Južnou Kóreou uzatvorenú v júli 2011 s tým, že "výrazne prispela" k zníženiu obchodného deficitu Európskej únie.