Hodnota odhalených falšovaných výrobkov sa zvýšila o 68 % na približne 3,4 miliardy eur.
Autor TASR
Brusel 13. novembra (TASR) - Colné úrady v Európskej únii (EÚ) zadržali v roku 2023 rekordný počet falšovaných výrobkov. Celkovo bolo v minulom roku na vonkajších hraniciach EÚ a na jej vnútornom trhu skonfiškovaných viac ako 152 miliónov predmetov, čo predstavuje nárast o 77 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom, keď ich bolo 86 miliónov. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA, ktorá v stredu zverejnila údaje Európskej komisie (EK) a Úradu EÚ pre duševné vlastníctvo (EUIPO).
Hodnota odhalených falšovaných výrobkov sa zvýšila o 68 % na približne 3,4 miliardy eur. Tak ako v predchádzajúcom roku boli najčastejším terčom konfiškácií sfalšované hry, detské hračky, nahrané CD a DVD nosiče, ako aj etikety, štítky, nálepky a obalový materiál, ktoré spolu predstavovali takmer tri štvrtiny všetkých zadržaných výrobkov. Orgány EÚ upozornili, že sfalšované výrobky sa čoraz častejšie označujú v rámci vnútorného trhu s cieľom zabrániť ich odhaleniu už na hraniciach. Vo vnútri EÚ tak bolo zadržaných až 138 miliónov kusov tovaru.
Výrazný nárast správa pripisuje obchodovaniu cez internet, keďže väčšina falzifikátov prichádza do EÚ poštou. Viac ako polovica sfalšovaných výrobkov má pôvod v Číne (56 %), za ktorou nasledujú ďalšie ázijské krajiny.
Hodnota odhalených falšovaných výrobkov sa zvýšila o 68 % na približne 3,4 miliardy eur. Tak ako v predchádzajúcom roku boli najčastejším terčom konfiškácií sfalšované hry, detské hračky, nahrané CD a DVD nosiče, ako aj etikety, štítky, nálepky a obalový materiál, ktoré spolu predstavovali takmer tri štvrtiny všetkých zadržaných výrobkov. Orgány EÚ upozornili, že sfalšované výrobky sa čoraz častejšie označujú v rámci vnútorného trhu s cieľom zabrániť ich odhaleniu už na hraniciach. Vo vnútri EÚ tak bolo zadržaných až 138 miliónov kusov tovaru.
Výrazný nárast správa pripisuje obchodovaniu cez internet, keďže väčšina falzifikátov prichádza do EÚ poštou. Viac ako polovica sfalšovaných výrobkov má pôvod v Číne (56 %), za ktorou nasledujú ďalšie ázijské krajiny.