Čisté tržby vzrástli o 6 % na 60,90 miliardy SEK z 57,45 miliardy SEK vlani. Tržby v lokálnych menách stagnovali.
Autor TASR
Štokholm 27. septembra (TASR) - Švédsky textilný koncern Hennes & Mauritz (H&M) oznámil, že jeho tržby aj zisk v 3. štvrťroku finančného roka 2022/23 vzrástli. Zisk spoločnosti pritom podporilo zníženie nákladov. Ale v septembri už tržby klesli, keďže nezvyčajne teplé počasie na mnohých európskych trhoch oddialilo začiatok jesennej nákupnej sezóny. TASR o tom informuje na základe správ RTTNews a Reuters.
Prevádzkový zisk druhého najväčšieho maloobchodného predajcu módy na svete po španielskom Inditexe za tri mesiace do konca augusta 2023 (3. štvrťrok) vzrástol na 4,74 miliardy švédskych korún (406,73 milióna eur) z 902 miliónov SEK v predchádzajúcom roku. Analytici v priemere očakávali zisk 4,72 miliardy SEK.
V zisku spred roka boli zahrnuté jednorazové náklady 2,1 miliardy SEK na odchod skupiny z Ruska.
Zisk H&M po zdanení sa v sledovanom období zvýšil na 3,32 miliardy SEK z minuloročných 531 miliónov SEK.
Čisté tržby vzrástli o 6 % na 60,90 miliardy SEK z 57,45 miliardy SEK vlani. Tržby v lokálnych menách stagnovali.
Pri pohľade do budúcnosti spoločnosť uviedla, že jej tržby v septembri 2023 sa v lokálnych menách znížia o 10 %. Zastavenie podnikania v Rusku sa podieľa štyrmi percentuálnymi bodmi na tomto poklese.
H&M sa dobre rozvíja v Latinskej Amerike a v roku 2025 plánuje otvoriť svoj prvý obchod aj spustiť online predaj v Brazílii. H&M chce začať postupne otvárať väčšinu svojich obchodov na Ukrajine od novembra 2023.
(1 EUR = 11,654 SEK)
Prevádzkový zisk druhého najväčšieho maloobchodného predajcu módy na svete po španielskom Inditexe za tri mesiace do konca augusta 2023 (3. štvrťrok) vzrástol na 4,74 miliardy švédskych korún (406,73 milióna eur) z 902 miliónov SEK v predchádzajúcom roku. Analytici v priemere očakávali zisk 4,72 miliardy SEK.
V zisku spred roka boli zahrnuté jednorazové náklady 2,1 miliardy SEK na odchod skupiny z Ruska.
Zisk H&M po zdanení sa v sledovanom období zvýšil na 3,32 miliardy SEK z minuloročných 531 miliónov SEK.
Čisté tržby vzrástli o 6 % na 60,90 miliardy SEK z 57,45 miliardy SEK vlani. Tržby v lokálnych menách stagnovali.
Pri pohľade do budúcnosti spoločnosť uviedla, že jej tržby v septembri 2023 sa v lokálnych menách znížia o 10 %. Zastavenie podnikania v Rusku sa podieľa štyrmi percentuálnymi bodmi na tomto poklese.
H&M sa dobre rozvíja v Latinskej Amerike a v roku 2025 plánuje otvoriť svoj prvý obchod aj spustiť online predaj v Brazílii. H&M chce začať postupne otvárať väčšinu svojich obchodov na Ukrajine od novembra 2023.
(1 EUR = 11,654 SEK)