Za celý prvý polrok (február - júl) vykázala spoločnosť Inditex stratu 195 miliónov eur a jej tržby klesli o 37 % na 8 miliárd eur.
Autor TASR
Madrid 16. septembra (TASR) - Španielsky odevný gigant Inditex, vlastník značky Zara, v stredu oznámil, že sa v 2. štvrťroku 2020/21 vrátil k zisku, keďže po uvoľnení blokád mohol otvoriť väčšinu zo svojich obchodov. A pomohli mu aj vysoké príjmy z on-line predaja.
Najväčší maloobchodný predajca odevov na svete, ktorý vlastní tiež značky Massimo Dutti, Mango, Bershka či Stradivarius, dosiahol za tri mesiace do konca júla čistý zisk 214 miliónov eur. V predchádzajúcom štvrťroku (február - apríl) pritom vykázal stratu 409 miliónov eur, keďže v dôsledku blokád na zastavenie šírenia nového koronavírusu musel zavrieť viac ako 90 % zo svojich 7000 obchodov po celom svete.
Výsledok za 2. štvrťrok prekonal odhady analytikov, ktorí očakávali čistý zisk 58 miliónov eur.
Inditex uviedol, že už znova otvoril 98 % obchodov a že v súčasnom 3. štvrťroku pokračuje "progresívny návrat k normálu", pričom on-line predaj prudko rastie a tržby v tzv. kamenných obchodoch sa postupne zotavujú.
Tržby spoločnosti sa v období máj - júl zvýšili na 4,73 miliardy eur z 3,30 miliardy eur v predchádzajúcom štvrťroku.
Za celý prvý polrok (február - júl) vykázala spoločnosť Inditex stratu 195 miliónov eur a jej tržby klesli o 37 % na 8 miliárd eur.
Predaj cez internet sa za šesť mesiacov prudko zvýšil o 74 % po rozšírení on-line predaja do ďalších deviatich krajín vrátane Argentíny a Peru.
Inditex od roku 2012 investoval približne 2,5 miliardy eur do rozšírenia on-line predaja, redukcie menších, starších obchodov a otvorenia väčších obchodov na významných miestach.
Najväčší maloobchodný predajca odevov na svete, ktorý vlastní tiež značky Massimo Dutti, Mango, Bershka či Stradivarius, dosiahol za tri mesiace do konca júla čistý zisk 214 miliónov eur. V predchádzajúcom štvrťroku (február - apríl) pritom vykázal stratu 409 miliónov eur, keďže v dôsledku blokád na zastavenie šírenia nového koronavírusu musel zavrieť viac ako 90 % zo svojich 7000 obchodov po celom svete.
Výsledok za 2. štvrťrok prekonal odhady analytikov, ktorí očakávali čistý zisk 58 miliónov eur.
Inditex uviedol, že už znova otvoril 98 % obchodov a že v súčasnom 3. štvrťroku pokračuje "progresívny návrat k normálu", pričom on-line predaj prudko rastie a tržby v tzv. kamenných obchodoch sa postupne zotavujú.
Tržby spoločnosti sa v období máj - júl zvýšili na 4,73 miliardy eur z 3,30 miliardy eur v predchádzajúcom štvrťroku.
Za celý prvý polrok (február - júl) vykázala spoločnosť Inditex stratu 195 miliónov eur a jej tržby klesli o 37 % na 8 miliárd eur.
Predaj cez internet sa za šesť mesiacov prudko zvýšil o 74 % po rozšírení on-line predaja do ďalších deviatich krajín vrátane Argentíny a Peru.
Inditex od roku 2012 investoval približne 2,5 miliardy eur do rozšírenia on-line predaja, redukcie menších, starších obchodov a otvorenia väčších obchodov na významných miestach.