Podľa najnovších údajov amerického ministerstva obchodu maloobchodné tržby v júni 2024 zostali na úrovni, ktorú dosiahli v máji, keď po revízii smerom nahor medzimesačne vzrástli o 0,3 %.
Autor TASR
Washington 16. júla (TASR) - Maloobchodné tržby v USA sa v júni v porovnaní s májom nezmenili, keďže domácnosti zápasia s vysokými úrokmi z pôžičiek aj s infláciou, ktorá síce klesla, ale len mierne. TASR o tom informuje na základe správ AP a CNBC.
Podľa najnovších údajov amerického ministerstva obchodu maloobchodné tržby v júni 2024 zostali na úrovni, ktorú dosiahli v máji, keď po revízii smerom nahor medzimesačne vzrástli o 0,3 %. Tento výsledok sa zhoduje s odhadmi ekonómov, ktorí predpovedali stagnáciu tržieb v júni po ich pôvodnom májovom miernom zvýšení len o 0,1 % pred revíziou.
Ministerstvo zároveň uviedlo, že tržby na čerpacích staniciach v júni klesli o 3 % a predaj áut sa znížil o 2,3 %.
Bez započítania tržieb z predaja motorových vozidiel a dielov vzrástli maloobchodné tržby v júni o 0,4 %, zatiaľ čo analytici odhadovali, že stúpnu o 0,1 %, čo by bol rovnaký výsledok ako v máji.
Tržby bez motorových palív a áut vzrástli o 0,8 %. A tržby bez automobilov, stavebných materiálov, stravovacích služieb a tržieb čerpacích staníc, ktoré sa používajú na výpočet hrubého domáceho produktu (HDP), minulý mesiac stúpli o 0,9 % po zvýšení o 0,4 % v máji.
Online predaj sa v sledovanom období zvýšil o 1,9 %.
V medziročnom porovnaní maloobchodný predaj v USA v júni 2024 vzrástol o 2,3 %.
Domácnosti v USA čoraz citlivejšie reagujú na ceny a zameriavajú sa na základné potreby. Väčšina z nich už vyčerpala úspory nahromadené počas pandémie ochorenia COVID-19 a má veľa dlhov na kreditných kartách, ktoré sú čoraz drahšie, keďže úrokové sadzby zostávajú vysoké. S ochladzovaním trhu práce sa zmierňuje aj rast miezd. Tempo spotrebiteľských výdavkov však zostáva dostatočné na to, aby udržalo expanziu hospodárstva na správnej ceste.
Podľa najnovších údajov amerického ministerstva obchodu maloobchodné tržby v júni 2024 zostali na úrovni, ktorú dosiahli v máji, keď po revízii smerom nahor medzimesačne vzrástli o 0,3 %. Tento výsledok sa zhoduje s odhadmi ekonómov, ktorí predpovedali stagnáciu tržieb v júni po ich pôvodnom májovom miernom zvýšení len o 0,1 % pred revíziou.
Ministerstvo zároveň uviedlo, že tržby na čerpacích staniciach v júni klesli o 3 % a predaj áut sa znížil o 2,3 %.
Bez započítania tržieb z predaja motorových vozidiel a dielov vzrástli maloobchodné tržby v júni o 0,4 %, zatiaľ čo analytici odhadovali, že stúpnu o 0,1 %, čo by bol rovnaký výsledok ako v máji.
Tržby bez motorových palív a áut vzrástli o 0,8 %. A tržby bez automobilov, stavebných materiálov, stravovacích služieb a tržieb čerpacích staníc, ktoré sa používajú na výpočet hrubého domáceho produktu (HDP), minulý mesiac stúpli o 0,9 % po zvýšení o 0,4 % v máji.
Online predaj sa v sledovanom období zvýšil o 1,9 %.
V medziročnom porovnaní maloobchodný predaj v USA v júni 2024 vzrástol o 2,3 %.
Domácnosti v USA čoraz citlivejšie reagujú na ceny a zameriavajú sa na základné potreby. Väčšina z nich už vyčerpala úspory nahromadené počas pandémie ochorenia COVID-19 a má veľa dlhov na kreditných kartách, ktoré sú čoraz drahšie, keďže úrokové sadzby zostávajú vysoké. S ochladzovaním trhu práce sa zmierňuje aj rast miezd. Tempo spotrebiteľských výdavkov však zostáva dostatočné na to, aby udržalo expanziu hospodárstva na správnej ceste.