Pri nákupe z tretích krajín si treba zistiť informácie o obchodníkovi a pokiaľ možno aj o výrobku.
Autor TASR
Bratislava 7. mája (TASR) – Sťažnosťami na falzifikáty výrobkov ako kabelky, topánky, parfémy či oblečenie sa zaoberá Európske spotrebiteľské centrum (ESC) v SR. Falšovaný tovar si ľudia kúpia nevedome alebo vedome, prípadne im ho colné orgány zadržia. TASR o tom informovalo spotrebiteľské centrum.
Upozornilo, že falšovanie iba luxusných výrobkov je minulosťou. "Falzifikáty sa stali ľahko dostupné aj vďaka on-line obchodovaniu. Môžu však predstavovať riziko pre bezpečnosť a zdravie spotrebiteľov, preto sú sankcionované v krajinách Európskej únie (EÚ)," uviedlo centrum. Zdôraznilo, že pri nákupe z tretích krajín si treba zistiť informácie o obchodníkovi a pokiaľ možno aj o výrobku.
ESC odporúča, aby si zákazník napríklad skontroloval zoznam oficiálnych predajcov konkrétnej značky, našiel recenzie tovaru či porovnal oficiálne logo s tým, ktoré je na web stránke alebo na tovare. Ďalej sa má záujemca vyhnúť stránkam s amatérskym dizajnom, kde sú informácie v nesprávnej slovenčine či s nekvalitnými obrázkami tovaru. Platiť má len cez zabezpečené internetové systémy, platbe vopred na účet či na dobierku je lepšie sa vyhnúť.
Európske spotrebiteľské centrum v SR je členom siete spotrebiteľských centier ECC-Net v EÚ vrátane Nórska a Islandu a sprostredkúva mimosúdne riešenie sporov slovenských spotrebiteľov voči európskym obchodníkom a naopak.
Upozornilo, že falšovanie iba luxusných výrobkov je minulosťou. "Falzifikáty sa stali ľahko dostupné aj vďaka on-line obchodovaniu. Môžu však predstavovať riziko pre bezpečnosť a zdravie spotrebiteľov, preto sú sankcionované v krajinách Európskej únie (EÚ)," uviedlo centrum. Zdôraznilo, že pri nákupe z tretích krajín si treba zistiť informácie o obchodníkovi a pokiaľ možno aj o výrobku.
ESC odporúča, aby si zákazník napríklad skontroloval zoznam oficiálnych predajcov konkrétnej značky, našiel recenzie tovaru či porovnal oficiálne logo s tým, ktoré je na web stránke alebo na tovare. Ďalej sa má záujemca vyhnúť stránkam s amatérskym dizajnom, kde sú informácie v nesprávnej slovenčine či s nekvalitnými obrázkami tovaru. Platiť má len cez zabezpečené internetové systémy, platbe vopred na účet či na dobierku je lepšie sa vyhnúť.
Európske spotrebiteľské centrum v SR je členom siete spotrebiteľských centier ECC-Net v EÚ vrátane Nórska a Islandu a sprostredkúva mimosúdne riešenie sporov slovenských spotrebiteľov voči európskym obchodníkom a naopak.