Vlani sa v Česku takto nakúpilo 46,7 % z celkovo predaného potravinárskeho a drogistického tovaru.
Autor TASR
Praha 29. marca (TASR) - Mnohí Česi pri nákupoch stále vyhľadávajú akčné zľavy a sledujú obsah reklamných letákov. Vlani sa v Česku takto nakúpilo 46,7 % z celkovo predaného potravinárskeho a drogistického tovaru. Obchodníci sa však výšku aj rozsah zliav snažia postupne obmedziť.
V minulom roku podiel tovaru predaného so zľavou prvýkrát klesol, aj keď len o 0,2 %. Medziročne sa znížila aj priemerná zľava, a to o 0,9 percentuálneho bodu na 27,3 %.
"Pre obchodníkov sa tak vytvára šanca dávať do zľavových letákov menšie zľavy a menej tovaru. Ťahúňom, ktorý naláka zákazníka do predajne, by do budúcnosti mala byť kvalita tovaru," uviedol na utorkovej (28.3.) tlačovej konferencii českého Zväzu obchodu a cestovného ruchu Zdeněk Skála zo spoločnosti GfK. Podiel ľudí, ktorí nakupujú podľa reklamných letákov obchodných reťazcov, sa za ostatné tri roky znížil zo 40 % na 33 %. Nahráva tomu konjunktúra a rastúce príjmy väčšiny domácností. Obchodníci však ochotu ľudí míňať využívajú na zvyšovanie cien.
S postupným úbytkom zľavových akcií získavajú aj v Česku na popularite privátne značky, teda lacnejší tovar, ktorý si obchodné reťazce nechávajú vyrábať pod svojím logom. Podiel tejto produkcie na výdavkoch domácností za rýchloobrátkový tovar dosahuje v ČR v súčasnosti 20,9 %, v západnej Európe je však ešte výrazne vyšší.
"Nech je to akokoľvek, ceny pôjdu hore," očakáva prezidentka Zväzu obchodu a cestovného ruchu Marta Nováková. Ako dodala, výrobcovia budú obchodníkov tlačiť, aby zľavových akcií bolo menej a zľavy už nebudú také masívne.
V minulom roku podiel tovaru predaného so zľavou prvýkrát klesol, aj keď len o 0,2 %. Medziročne sa znížila aj priemerná zľava, a to o 0,9 percentuálneho bodu na 27,3 %.
"Pre obchodníkov sa tak vytvára šanca dávať do zľavových letákov menšie zľavy a menej tovaru. Ťahúňom, ktorý naláka zákazníka do predajne, by do budúcnosti mala byť kvalita tovaru," uviedol na utorkovej (28.3.) tlačovej konferencii českého Zväzu obchodu a cestovného ruchu Zdeněk Skála zo spoločnosti GfK. Podiel ľudí, ktorí nakupujú podľa reklamných letákov obchodných reťazcov, sa za ostatné tri roky znížil zo 40 % na 33 %. Nahráva tomu konjunktúra a rastúce príjmy väčšiny domácností. Obchodníci však ochotu ľudí míňať využívajú na zvyšovanie cien.
S postupným úbytkom zľavových akcií získavajú aj v Česku na popularite privátne značky, teda lacnejší tovar, ktorý si obchodné reťazce nechávajú vyrábať pod svojím logom. Podiel tejto produkcie na výdavkoch domácností za rýchloobrátkový tovar dosahuje v ČR v súčasnosti 20,9 %, v západnej Európe je však ešte výrazne vyšší.
"Nech je to akokoľvek, ceny pôjdu hore," očakáva prezidentka Zväzu obchodu a cestovného ruchu Marta Nováková. Ako dodala, výrobcovia budú obchodníkov tlačiť, aby zľavových akcií bolo menej a zľavy už nebudú také masívne.