Najvyhľadávanejšími sú antibakteriálne gély na ruky v rôznych objemoch, dezinfekčné tekuté mydlá, čistiace prostriedky a ešte vždy aj respirátory FFP3.
Autor TASR
Bratislava 13. marca (TASR) - Prípady nakazenia novým koronavírusom značne ovplyvnili spoločenské dianie. Výrazne sa zmenilo aj nákupné správanie spotrebiteľov a dopyt po rúškach, respirátoroch či antibakteriálnych prostriedkoch v internetových obchodoch prudko narastá.
Donedávna bol pre Slovákov nový koronavírus iba zahraničnou hrozbou, od 6. marca je to inak. Prvé prípady nakazených osôb na Slovensku priniesli viacero preventívnych opatrení. Súkromný aj verejný sektor reaguje obmedzeniami združovania sa, edukáciou o hygienických návykoch či rušením podujatí. Spotrebitelia sa zas pripravujú na krízový režim a nakupujú zásoby potravín a ochranných prostriedkov.
"Pri produktoch určených na dezinfekciu rúk či priestorov, rúškach a respirátoroch evidujeme nárast vyhľadávaní o stovky percent. Spolu s dopytom stúpa aj ich priemerná cena, čo u nás nakupujúci môžu pri produktoch sledovať vďaka krivke vývoja ceny," uvádza Alexandra Čermáková, obsahová manažérka Heureky.
Najvyhľadávanejšími sú antibakteriálne gély na ruky v rôznych objemoch, dezinfekčné tekuté mydlá, čistiace prostriedky a ešte vždy aj respirátory FFP3. Priemerná cena v e-shopoch pri niektorých produktoch zatiaľ narastá približne o euro, pri iných produktoch je za posledný mesiac stabilná.
Zvýšenie cien môže niektorých navádzať na nákup u neoverených predajcov. "Zákazníkom odporúčame uprednostniť overené e-shopy a vyvarovať sa alternatívnych internetových predajcov, ktorí môžu situáciu zneužívať pre vlastné obohatenie sa," upozorňuje Čermáková.
Donedávna bol pre Slovákov nový koronavírus iba zahraničnou hrozbou, od 6. marca je to inak. Prvé prípady nakazených osôb na Slovensku priniesli viacero preventívnych opatrení. Súkromný aj verejný sektor reaguje obmedzeniami združovania sa, edukáciou o hygienických návykoch či rušením podujatí. Spotrebitelia sa zas pripravujú na krízový režim a nakupujú zásoby potravín a ochranných prostriedkov.
"Pri produktoch určených na dezinfekciu rúk či priestorov, rúškach a respirátoroch evidujeme nárast vyhľadávaní o stovky percent. Spolu s dopytom stúpa aj ich priemerná cena, čo u nás nakupujúci môžu pri produktoch sledovať vďaka krivke vývoja ceny," uvádza Alexandra Čermáková, obsahová manažérka Heureky.
Najvyhľadávanejšími sú antibakteriálne gély na ruky v rôznych objemoch, dezinfekčné tekuté mydlá, čistiace prostriedky a ešte vždy aj respirátory FFP3. Priemerná cena v e-shopoch pri niektorých produktoch zatiaľ narastá približne o euro, pri iných produktoch je za posledný mesiac stabilná.
Zvýšenie cien môže niektorých navádzať na nákup u neoverených predajcov. "Zákazníkom odporúčame uprednostniť overené e-shopy a vyvarovať sa alternatívnych internetových predajcov, ktorí môžu situáciu zneužívať pre vlastné obohatenie sa," upozorňuje Čermáková.