Každá krajina má navyše aj svoje špecifické chute naviazané na nejaké tradičné jedlo a nápojové zvyklosti.
Autor TASR
Bratislava 26. apríla (TASR) - Spotreba miešaných nápojov s obsahom príchutí stúpa. V USA vzrástla napríklad spotreba zázvorového piva medziročne o 75 % v období od jesene 2013 do jesene minulého roka. Ukázal to prieskum Technomic's MenuMonitor. Aj na Slovensku sa chuť zázvoru stáva stále obľúbenejšou. Pri vytváraní nových príchutí sa v pivovaroch inšpirujú nielen na slovenskom trhu, ale čerpajú zo skúseností z celého sveta.
Každý rok sú v móde nové príchute, ktoré sa inšpirujú ázijskými, africkými, juhoamerickými chuťami, arómami, esenciami či korením. Každá krajina má navyše aj svoje špecifické chute naviazané na nejaké tradičné jedlo a nápojové zvyklosti.
"Sú príchute, ktoré sú všeobecne obľúbené a potom sú také, ktoré spotrebiteľov dosť polarizujú - buď chutia, alebo nie. Pokiaľ ide napríklad o zázvor, čerpáme z vynikajúcich skúseností z českého trhu, kde je tento variant obľúbený a má svoj okruh konzumentov," povedal manažér pre inovácie Pivovarov Topvar Marek Kostrna. Má o 50 % menej kalórií ako mnohé iné sladené sýtené nápoje. Neobsahuje umelé farbivá ani konzervanty.
"Spoločnosť, s ktorou na vývoji pracujeme, pozorne sleduje novo uvádzané ochutené produkty na celom svete, a má prehľad, ktoré príchute sú populárne, ktoré sú na vzostupe a naopak, ktoré v útlme," objasnil Kostrna.
Príprava nového produktu trvá vo väčšine prípadov približne šesť mesiacov. "Samozrejme, vždy čakáme, ako bude finálna príchuť prijatá tými najdôležitejšími, a to konečnými spotrebiteľmi. Neustále máme pri vývoji na pamäti, že prvoradá je kvalita a chuť," doplnil manažér značky Birell Luděk Baumruk.
Každý rok sú v móde nové príchute, ktoré sa inšpirujú ázijskými, africkými, juhoamerickými chuťami, arómami, esenciami či korením. Každá krajina má navyše aj svoje špecifické chute naviazané na nejaké tradičné jedlo a nápojové zvyklosti.
"Sú príchute, ktoré sú všeobecne obľúbené a potom sú také, ktoré spotrebiteľov dosť polarizujú - buď chutia, alebo nie. Pokiaľ ide napríklad o zázvor, čerpáme z vynikajúcich skúseností z českého trhu, kde je tento variant obľúbený a má svoj okruh konzumentov," povedal manažér pre inovácie Pivovarov Topvar Marek Kostrna. Má o 50 % menej kalórií ako mnohé iné sladené sýtené nápoje. Neobsahuje umelé farbivá ani konzervanty.
"Spoločnosť, s ktorou na vývoji pracujeme, pozorne sleduje novo uvádzané ochutené produkty na celom svete, a má prehľad, ktoré príchute sú populárne, ktoré sú na vzostupe a naopak, ktoré v útlme," objasnil Kostrna.
Príprava nového produktu trvá vo väčšine prípadov približne šesť mesiacov. "Samozrejme, vždy čakáme, ako bude finálna príchuť prijatá tými najdôležitejšími, a to konečnými spotrebiteľmi. Neustále máme pri vývoji na pamäti, že prvoradá je kvalita a chuť," doplnil manažér značky Birell Luděk Baumruk.