Rýchlostná cesta R3 je od 1. 1. 2014 hlavným európskym koridorom.
Autor TASR
Martin 31. marca (TASR) – Predstavitelia obchodných priemyselných komôr z krajín Vyšehradskej štvorky - Česka, Poľska, Maďarska a Slovenska dnes na pôde Mestského úradu v Martine podpísali memorandum, v ktorom žiadajú vládu Slovenskej republiky, aby zahrnula stavbu rýchlostnej cesty R3 do programového vyhlásenia a do priorít Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR na obdobie 2016 – 2020.
Riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline Ján Mišura pripomenul, že rýchlostná cesta R3 je od 1. 1. 2014 hlavným európskym koridorom. "Želáme si, aby sa aspoň začal stavať prvý úsek medzi Martinom a Rakovom. A potom z Rakova na Mošovce a Turčianske Teplice. Tým by sa vyriešila tá nešťastná betónová cesta, ktorá nevyhovuje vôbec kategórii európskeho koridoru, prechádzajúceho z Martina cez Kremnicu a Žiar nad Hronom do Zvolena, na Šahy a do Maďarska," povedal Mišura.
"Výstavbu rýchlostnej cesty R3 dlhodobo podporujeme v navrhnutom koridore, pretože potom bude čiastočne nadväzovať aj na našu cestu, ktorú zase podporuje slovenská strana. A to je Zlín – Vizovice – Střelná a ďalej na Púchov. Toto prepojenie má pre nás určite význam. Hovorím predovšetkým o podnikateľoch a obchodnom prepojení týchto dvoch štátoch," doplnila riaditeľka Krajskej hospodárskej komory Zlínskeho kraja Iveta Táborská.
Podľa zástupcu primátora mesta Martin Milana Malíka je rýchlostná cesta R3 súčasťou koridoru, ktorý spája sever od Helsínk až po Maďarsko a ďalej na juh. "A práve optimálna trasa tejto cesty vedie cez Turiec a je pre tento región dôležitá. Pretože tým, že nie je dobudovaný tunel smerom od Žiliny a na druhej strane nemáme dopravné trasy smerom na Kremnicu a Banskú Bystricu, sme odlúčení od rozvoja. V podstate sme dnes akoby zabudnutým kútom. A R3 je riešením nielen pre okolité krajiny od severu na juh, ale zároveň aj z hľadiska rozvoja Turca. Nechceme zostať skanzenom," zdôraznil Malík.
Na dokončenie rýchlostnej cesty R3 čakajú podľa riaditeľa SOPK v Žiline aj zahraniční investori. "Existujúci zahraniční investori chcú rozšíriť kapacity v Martine a Turčianskych Tepliciach a len čakajú na tú infraštruktúru. Jednou podmienkou je tunel Višňové, ten sa stavia do Martina. A druhou podmienkou je postavenie R3. Tým by mal tento kraj perspektívy vývoja, ale malo by to vplyv aj na komunikáciu a dopravu tovarov a služieb od Bratislavy cez Nitru v smere na Turiec, do Krakova a na Katovice," uzatvoril Mišura.
Riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline Ján Mišura pripomenul, že rýchlostná cesta R3 je od 1. 1. 2014 hlavným európskym koridorom. "Želáme si, aby sa aspoň začal stavať prvý úsek medzi Martinom a Rakovom. A potom z Rakova na Mošovce a Turčianske Teplice. Tým by sa vyriešila tá nešťastná betónová cesta, ktorá nevyhovuje vôbec kategórii európskeho koridoru, prechádzajúceho z Martina cez Kremnicu a Žiar nad Hronom do Zvolena, na Šahy a do Maďarska," povedal Mišura.
"Výstavbu rýchlostnej cesty R3 dlhodobo podporujeme v navrhnutom koridore, pretože potom bude čiastočne nadväzovať aj na našu cestu, ktorú zase podporuje slovenská strana. A to je Zlín – Vizovice – Střelná a ďalej na Púchov. Toto prepojenie má pre nás určite význam. Hovorím predovšetkým o podnikateľoch a obchodnom prepojení týchto dvoch štátoch," doplnila riaditeľka Krajskej hospodárskej komory Zlínskeho kraja Iveta Táborská.
Podľa zástupcu primátora mesta Martin Milana Malíka je rýchlostná cesta R3 súčasťou koridoru, ktorý spája sever od Helsínk až po Maďarsko a ďalej na juh. "A práve optimálna trasa tejto cesty vedie cez Turiec a je pre tento región dôležitá. Pretože tým, že nie je dobudovaný tunel smerom od Žiliny a na druhej strane nemáme dopravné trasy smerom na Kremnicu a Banskú Bystricu, sme odlúčení od rozvoja. V podstate sme dnes akoby zabudnutým kútom. A R3 je riešením nielen pre okolité krajiny od severu na juh, ale zároveň aj z hľadiska rozvoja Turca. Nechceme zostať skanzenom," zdôraznil Malík.
Na dokončenie rýchlostnej cesty R3 čakajú podľa riaditeľa SOPK v Žiline aj zahraniční investori. "Existujúci zahraniční investori chcú rozšíriť kapacity v Martine a Turčianskych Tepliciach a len čakajú na tú infraštruktúru. Jednou podmienkou je tunel Višňové, ten sa stavia do Martina. A druhou podmienkou je postavenie R3. Tým by mal tento kraj perspektívy vývoja, ale malo by to vplyv aj na komunikáciu a dopravu tovarov a služieb od Bratislavy cez Nitru v smere na Turiec, do Krakova a na Katovice," uzatvoril Mišura.