Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

Obchvat Trnavy odľahčí centrum mesta o tisícky áut denne

Severný obchvat mesta Trnavy. Foto: TASR/Henrich Mišovič

Doprave v Trnave by výrazne pomohlo dobudovanie južnej vetvy obchvatu, čo predstavuje prepojenie tzv. starej Bratislavskej cesty s rýchlostnou cestou R1 v smere na Nitru.

Trnava 19. júla (TASR) – Zhruba o 1500 nákladných a 2000 osobných áut menej prejde za deň po jednom z najfrekventovanejších cestných ťahov v Trnave - Rybníkovej ulici - odvtedy, čo je otvorený severný obchvat mesta.

Sprístupnenie jeho posledného úseku 27. júna umožnilo tranzitujúcim motoristom v smere od Českej republiky a Záhoria a od Bratislavy a Nitry vyhnúť sa centru mesta. Okrem zrýchlenia prepravy bolo cieľom odľahčiť hlavné tepny Trnavy od tých vozidiel, ktorých mesto nie je cieľovou stanicou.

Prvé výsledky takmer po mesiaci fungovania obchvatu nasvedčujú, že prekročili očakávanie. Podľa vyjadrenia vedúceho úseku dopravy na Mestskom úrade v Trnave Mariána Nováka sa v prepočtoch pri návrhu obchvatu počítalo so "stiahnutím" zhruba desiatich percent dopravy z centra mesta.

"Je to oveľa vyššie číslo, a to za krátky čas," konštatoval pre TASR. Podľa údajov, ktoré radnica získala prostredníctvom nainštalovaných snímačov projektu Inteligentný dopravný systém, od otvorenia obchvatu sa zvyšoval počet vozidiel, ktoré ho využili a znižoval počet áut na hlavných ťahoch.

V prvý deň fungovania celej trasy obchvatu registrovali na ňom v priebehu 24 hodín 6100 osobných vozidiel. O viac ako tri týždne to bolo už 8100 áut. V rovnakom čase sa počet nákladných vozidiel zvýšil z počiatočných 1000 na 3100. Súbežne s tým Rybníková ulica zaznamenala úbytok nákladných áut zo 6000 na 4500 a osobných z 18.000 na 16.000. Na Hospodárskej ulici išli počty nákladných áut z 5800 na 5100 a osobných áut z 14.000 na 13.000 za 24 hodín. Na Piešťanskej ceste merače spočítali znižujúcu sa frekvenciu nákladných áut z 3500 na konci júna na 2700 v polovici júla. Osobná doprava sa udržiava v tomto úseku na zhruba rovnakej dennej úrovni 7800 vozidiel.

Novák považuje prvé výsledky za dobré, ale pripomenul, že doprave v Trnave by výrazne pomohlo dobudovanie južnej vetvy obchvatu, čo predstavuje prepojenie tzv. starej Bratislavskej cesty s rýchlostnou cestou R1 v smere na Nitru.