Predstavitelia víťazného konzorcia, vedeného španielskou spoločnosťou Cintra, požiadali podľa jej slov ministra Romana Brecelyho (nominant #Siete) o odklad termínu podpisu.
Autor TASR
Bratislava 12. mája (TASR) - Termín podpisu zmluvy na výstavbu bratislavského obchvatu sa posunie. Dôvodom je podľa ministerstva dopravy vstup Európskej banky pre obnovu a rozvoj (EBOR) do tohto projektu.
"Všetky dokumenty by mali byť pripravené tak, aby mohli byť podpísané do konca nasledujúceho týždňa," avizovala hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká. Predstavitelia víťazného konzorcia, vedeného španielskou spoločnosťou Cintra, požiadali podľa jej slov ministra Romana Brecelyho (nominant #Siete) o odklad termínu podpisu pre administratívne náležitosti súvisiace s pristúpením nového partnera.
"Zároveň listom deklarovali, že sa cítia byť viazaní svojou víťaznou ponukou aj po uplynutí pôvodne stanoveného termínu, teda 13. mája," doplnila hovorkyňa. Pristúpenie Európskej banky pre obnovu a rozvoj k finančnej spolupráci s koncesionárom je podľa ministra dobrou správou, pretože môže priniesť ďalšie zlacnenie celého projektu.
"Očakávam, že koncesionár si čím skôr vyrieši svoje vnútorné záležitosti, aby mohol zmluvu podpísať," konštatoval Brecely. Zobral podľa vlastných slov na vedomie, že sa víťaz tendra naďalej cíti byť viazaný vysúťaženými podmienkami. "Na strane Slovenskej republiky nie je po stredajšom súhlase vlády s pozmenenou koncesnou zmluvou žiadny problém a ja osobne som pripravený zmluvu čím skôr podpísať," dodal.
Ministerstvo dopravy už zároveň požiadalo aj všetkých účastníkov súťaže o predĺženie viazanosti ponúk, ktoré mali uplynúť 13. mája. Do dvanástich týždňov od podpisu zmluvy musí koncesionár urobiť takzvané finančné uzavretie projektu. "Tento čas podľa predstaviteľov konzorcia nie je nijakým spôsobom ohrozený," dodala Ducká.
Pripomenula, že minister Brecely po príchode na ministerstvo vytvoril panel expertov na posúdenie priebehu prípravy projektu diaľničného obchvatu Bratislavy. Úlohou tímu bolo prejsť všetky body tohto projektu, ktorý je podľa ministra zmysluplný. Panel expertov nenašiel podľa ministerstva v projekte ustanovenia, ktoré by bránili podpisu zmluvy na výstavbu tejto cesty.
Víťazné združenie na čele so spoločnosťou Cintra sľubuje obchvat postaviť za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.
"Všetky dokumenty by mali byť pripravené tak, aby mohli byť podpísané do konca nasledujúceho týždňa," avizovala hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká. Predstavitelia víťazného konzorcia, vedeného španielskou spoločnosťou Cintra, požiadali podľa jej slov ministra Romana Brecelyho (nominant #Siete) o odklad termínu podpisu pre administratívne náležitosti súvisiace s pristúpením nového partnera.
"Zároveň listom deklarovali, že sa cítia byť viazaní svojou víťaznou ponukou aj po uplynutí pôvodne stanoveného termínu, teda 13. mája," doplnila hovorkyňa. Pristúpenie Európskej banky pre obnovu a rozvoj k finančnej spolupráci s koncesionárom je podľa ministra dobrou správou, pretože môže priniesť ďalšie zlacnenie celého projektu.
"Očakávam, že koncesionár si čím skôr vyrieši svoje vnútorné záležitosti, aby mohol zmluvu podpísať," konštatoval Brecely. Zobral podľa vlastných slov na vedomie, že sa víťaz tendra naďalej cíti byť viazaný vysúťaženými podmienkami. "Na strane Slovenskej republiky nie je po stredajšom súhlase vlády s pozmenenou koncesnou zmluvou žiadny problém a ja osobne som pripravený zmluvu čím skôr podpísať," dodal.
Ministerstvo dopravy už zároveň požiadalo aj všetkých účastníkov súťaže o predĺženie viazanosti ponúk, ktoré mali uplynúť 13. mája. Do dvanástich týždňov od podpisu zmluvy musí koncesionár urobiť takzvané finančné uzavretie projektu. "Tento čas podľa predstaviteľov konzorcia nie je nijakým spôsobom ohrozený," dodala Ducká.
Pripomenula, že minister Brecely po príchode na ministerstvo vytvoril panel expertov na posúdenie priebehu prípravy projektu diaľničného obchvatu Bratislavy. Úlohou tímu bolo prejsť všetky body tohto projektu, ktorý je podľa ministra zmysluplný. Panel expertov nenašiel podľa ministerstva v projekte ustanovenia, ktoré by bránili podpisu zmluvy na výstavbu tejto cesty.
Víťazné združenie na čele so spoločnosťou Cintra sľubuje obchvat postaviť za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.