Boeing uviedol, že zákazníkom vo svete dodal vlani 480 lietadiel a zaznamenal 774 čistých objednávok, zatiaľ čo v predchádzajúcom roku dodal 340 lietadiel a oznámil 479 čistých objednávok.
Autor TASR
Chicago 11. januára (TASR) - Americký výrobca lietadiel Boeing zaznamenal vlani výrazný rast objednávok aj dodávok, za európskym konkurentom Airbus však opäť zaostal, už štvrtý rok po sebe. Airbusu pomohol najmä dopyt po jeho strojoch na kľúčovom čínskom trhu, na ktorom prekonal amerického rivala viac než desaťnásobne. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Boeing uviedol, že zákazníkom vo svete dodal vlani 480 lietadiel a zaznamenal 774 čistých objednávok, zatiaľ čo v predchádzajúcom roku dodal 340 lietadiel a oznámil 479 čistých objednávok. Na porovnanie, konkurenčný Airbus dodal vlani 661 lietadiel a počet čistých objednávok predstavoval 820.
Za mesiac december dodal Boeing zákazníkom 69 lietadiel vrátane 53 strojov 737 MAX. Čisté objednávky predstavovali 203 strojov.
O výsledkoch v minulom roku rozhodol čínsky trh. Boeing na ňom dodal iba osem lietadiel, zatiaľ čo dodávky Airbusu do Číny predstavovali viac než 100 strojov. Šéf Boeingu David Calhoun už v októbri uviedol, že Boeing dúfa vo zvýšenie dodávok na kľúčový čínsky trh, avšak "má veľký problém zaregistrovať nejaký signál, že veci sa začnú v Číne meniť a posúvať smerom k záujmom americkej firmy".
Boeing uviedol, že zákazníkom vo svete dodal vlani 480 lietadiel a zaznamenal 774 čistých objednávok, zatiaľ čo v predchádzajúcom roku dodal 340 lietadiel a oznámil 479 čistých objednávok. Na porovnanie, konkurenčný Airbus dodal vlani 661 lietadiel a počet čistých objednávok predstavoval 820.
Za mesiac december dodal Boeing zákazníkom 69 lietadiel vrátane 53 strojov 737 MAX. Čisté objednávky predstavovali 203 strojov.
O výsledkoch v minulom roku rozhodol čínsky trh. Boeing na ňom dodal iba osem lietadiel, zatiaľ čo dodávky Airbusu do Číny predstavovali viac než 100 strojov. Šéf Boeingu David Calhoun už v októbri uviedol, že Boeing dúfa vo zvýšenie dodávok na kľúčový čínsky trh, avšak "má veľký problém zaregistrovať nejaký signál, že veci sa začnú v Číne meniť a posúvať smerom k záujmom americkej firmy".