Najstrmšie pritom vzrástol dopyt po nemeckých výrobkoch v krajinách mimo eurozóny, medzimesačne o 4,8 %.
Autor TASR
Berlín 7. mája (TASR) - Objednávky na nemecké výrobky sa v marci zvýšili, a to viac, ako analytici očakávali. Najväčšia európska ekonomika za to vďačí najmä mohutnému dopytu v krajinách, ktoré nie sú členmi eurozóny.
Podľa štatistík berlínskeho ministerstva hospodárstva záujem o produkty nemeckých tovární sa v marci po očistení od sezónnych vplyvov zvýšil o 2,2 % oproti februáru, keď vzrástol o 0,6 %. Analytici preto odhadovali, že marcové objednávky na výrobky z Nemecka stúpnu medzimesačne o 0,5 %.
Najstrmšie pritom vzrástol dopyt po nemeckých výrobkoch v krajinách mimo eurozóny, medzimesačne o 4,8 %. Celkovo nemeckí výrobcovia zaznamenali väčší nárast objednávok na zahraničnom domácom trhu. Presnejšie, zatiaľ čo domáce objednávky stúpli o 1,3 %, zahraničné sa zvýšili o 3 %.
V medziročnom porovnaní sa záujem o dodávky nemeckých produktov v marci znížil o 1,3 %, čo je menej ako februárový prepad o 6 % a lepší výsledok ako pokles o 2,8 %, ktorý očakávali analytici.
Podľa štatistík berlínskeho ministerstva hospodárstva záujem o produkty nemeckých tovární sa v marci po očistení od sezónnych vplyvov zvýšil o 2,2 % oproti februáru, keď vzrástol o 0,6 %. Analytici preto odhadovali, že marcové objednávky na výrobky z Nemecka stúpnu medzimesačne o 0,5 %.
Najstrmšie pritom vzrástol dopyt po nemeckých výrobkoch v krajinách mimo eurozóny, medzimesačne o 4,8 %. Celkovo nemeckí výrobcovia zaznamenali väčší nárast objednávok na zahraničnom domácom trhu. Presnejšie, zatiaľ čo domáce objednávky stúpli o 1,3 %, zahraničné sa zvýšili o 3 %.
V medziročnom porovnaní sa záujem o dodávky nemeckých produktov v marci znížil o 1,3 %, čo je menej ako februárový prepad o 6 % a lepší výsledok ako pokles o 2,8 %, ktorý očakávali analytici.