V rámci stavebných prác modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály sa zrealizovali dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od obratiska po Záluhy (Damborského).
Autor TASR
Bratislava 31. marca (TASR) – Modernizácia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Bratislave bude zaplatená z európskych peňazí. Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) totiž v utorok podpísal zmluvu o nenávratný finančný príspevok na projekt modernizácie električkovej trate. Zazmluvnil tak finančné prostriedky vo výške viac ako 66 miliónov eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. TASR o tom informovali z komunikačného odboru Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR.
Minister podpísal zmluvu po stretnutí s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom, kde rokovali o viacerých dopravných a stavebných projektoch v hlavnom meste. "Mestské dopravné projekty sú dôležitou súčasťou Operačného programu Integrovaná infraštruktúra ako podpora ekologického cestovania obyvateľov. Pre Bratislavu máme vyčlenené prostriedky z eurofondov nielen na Karlovesko-dúbravskú radiálu, ale aj na stavbu električkovej trate v Petržalke, ktorá sa pripravuje," povedal Doležal. Celkové oprávnené výdavky na projekt obnovy Karlovesko-dúbravskej radiály z operačného programu predstavujú 66.205.040 eur.
V rámci stavebných prác modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály sa doteraz zrealizovali dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od obratiska po Záluhy (Damborského). Električky od 19. decembra 2019 začali premávať do Karlovej Vsi po obratisko Kútiky. Od 22. februára bola spustená premávka električiek až do mestskej časti Dúbravka.
Od začiatku mája je naplánovaná najťažšia etapa modernizácie karloveskej radiály, ktorá má trvať do septembra 2020. Modernizovať sa má najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála.
Minister podpísal zmluvu po stretnutí s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom, kde rokovali o viacerých dopravných a stavebných projektoch v hlavnom meste. "Mestské dopravné projekty sú dôležitou súčasťou Operačného programu Integrovaná infraštruktúra ako podpora ekologického cestovania obyvateľov. Pre Bratislavu máme vyčlenené prostriedky z eurofondov nielen na Karlovesko-dúbravskú radiálu, ale aj na stavbu električkovej trate v Petržalke, ktorá sa pripravuje," povedal Doležal. Celkové oprávnené výdavky na projekt obnovy Karlovesko-dúbravskej radiály z operačného programu predstavujú 66.205.040 eur.
V rámci stavebných prác modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály sa doteraz zrealizovali dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od obratiska po Záluhy (Damborského). Električky od 19. decembra 2019 začali premávať do Karlovej Vsi po obratisko Kútiky. Od 22. februára bola spustená premávka električiek až do mestskej časti Dúbravka.
Od začiatku mája je naplánovaná najťažšia etapa modernizácie karloveskej radiály, ktorá má trvať do septembra 2020. Modernizovať sa má najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála.