Najväčší podiel na online trhu si stále drží elektronika, ktorá spolu s bielou technikou tvorí viac ako polovicu obratu všetkých nákupov.
Autor TASR
Bratislava 9. januára (TASR) - Popularita nákupov prostredníctvom internetu na Slovensku neustále narastá. V roku 2018 sa zvýšil online predaj medziročne o 23 %. Slováci utratili za nákupy v internetových obchodoch rekordných 1,13 miliardy eur. Vzrástol aj počet e-shopov.
"Tradične najsilnejším obdobím bola vianočná sezóna, ktorá tvorí takmer tretinu obratu," uviedol v správe pre médiá šéf internetového nákupného poradenského portálu Heureka Tomáš Braverman. Zároveň uviedol, že Slováci nenakupujú v internetových obchodoch už iba elektroniku či bielu techniku, ale najnovšie aj produkty bežnej spotreby.
Ľudia mohli vlani nakupovať už v 11.585 internetových obchodoch. Hoci e-shopy ponúkajú doručenie tovaru až k zákazníkovi, rastie záujem o výdajné miesta, kde si môžu kupujúci svoj tovar vyzdvihnúť. Ich počet sa zvýšil na 2390. Stúpa aj množstvo zákazníkov nakupujúcich cez mobilné zariadenia. V súčasnosti nakupuje cez mobilný telefón už každý druhý Slovák.
Najväčší podiel na online trhu si stále drží elektronika, ktorá spolu s bielou technikou tvorí viac ako polovicu obratu všetkých nákupov. Internetové obchody, ktoré ponúkajú tovar pre dom a záhrady, skončili na druhom mieste s trhovým podielom 14 %. Tretím najčastejšie nakupovaným tovarom bolo oblečenie a módne doplnky s podielom osem percent.
Najrýchlejšie rastúcou kategóriou pri internetových nákupoch bol Dom a záhrada s medziročným rastom obratu o 44 %, nasledovaná kategóriou Jedlo a nápoje s rastom o 42%.
"Už to nie sú len drahšie položky, ako je biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciách. Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy," dodal Braverman.
"Tradične najsilnejším obdobím bola vianočná sezóna, ktorá tvorí takmer tretinu obratu," uviedol v správe pre médiá šéf internetového nákupného poradenského portálu Heureka Tomáš Braverman. Zároveň uviedol, že Slováci nenakupujú v internetových obchodoch už iba elektroniku či bielu techniku, ale najnovšie aj produkty bežnej spotreby.
Ľudia mohli vlani nakupovať už v 11.585 internetových obchodoch. Hoci e-shopy ponúkajú doručenie tovaru až k zákazníkovi, rastie záujem o výdajné miesta, kde si môžu kupujúci svoj tovar vyzdvihnúť. Ich počet sa zvýšil na 2390. Stúpa aj množstvo zákazníkov nakupujúcich cez mobilné zariadenia. V súčasnosti nakupuje cez mobilný telefón už každý druhý Slovák.
Najväčší podiel na online trhu si stále drží elektronika, ktorá spolu s bielou technikou tvorí viac ako polovicu obratu všetkých nákupov. Internetové obchody, ktoré ponúkajú tovar pre dom a záhrady, skončili na druhom mieste s trhovým podielom 14 %. Tretím najčastejšie nakupovaným tovarom bolo oblečenie a módne doplnky s podielom osem percent.
Najrýchlejšie rastúcou kategóriou pri internetových nákupoch bol Dom a záhrada s medziročným rastom obratu o 44 %, nasledovaná kategóriou Jedlo a nápoje s rastom o 42%.
"Už to nie sú len drahšie položky, ako je biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciách. Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy," dodal Braverman.