VW zamestnáva vo Wolfsburgu až 72.000 ľudí, pričom mesto má len 125.000 obyvateľov.
Autor TASR
Wolfsburg 23. septembra (TASR) - Škandál nemeckého automobilového koncernu Volkswagen (VW) s falšovaním emisných testov otriasol mestom Wolfsburg, kde má koncern svoje sídlo, vďaka čomu si vyslúžilo prezývku "európsky Detroit", konštatuje agentúra Bloomberg.
Wolfsburg je od Berlína vzdialený stovky kilometrov smerom na západ. VW tu má nielen svoje hlavné sídlo, ale financuje aj miestnu univerzitu, prevádzkuje najväčšie automobilové múzeum a je tiež vlastníkom miestneho futbalového klubu. Nemecký koncern je tak doslova srdcom mesta a jeho motorom, bez ktorého by nielen Wolfsburg, ale aj okolitý región "zhasli". Škandál vyvoláva obavy, aby mesto nepostihol rovnaký osud ako americký Detroit, ktorý musel vyhlásiť bankrot.
VW zamestnáva vo Wolfsburgu až 72.000 ľudí, pričom mesto má len 125.000 obyvateľov. Rozmach automobilky pomohol stlačiť nezamestnanosť v meste na 4,9 %, čo je menej ako priemer v celom Nemecku.
Aj hlavná turistická atrakcia mesta je spojená s Volkswagenom: Autostadt, 28-hektárový tematický park venovaný automobilom, ktorý bol dokončený v roku 2000. Dokonca aj párky, ktoré sa v tomto meste vyrábajú, nesú značku VW a predávajú sa po celej krajine.
Škandál s emisiami a hrozba obrovskej pokuty v USA tak vzbudzujú oprávnené obavy medzi obyvateľmi mesta. Hodnota akcií automobilky VW po vypuknutí škandálu klesla v pondelok (21.9.) takmer o 20 %.
"Rozvoj Volkswagenu špecifickým spôsobom ovplyvnil aj naše mesto," uviedol starosta Klaus Mohr. Dodal, že v záujme Wolfsburgu je, aby sa celý prípad podarilo čo najskôr objasniť a uzavrieť.
VW už oznámil, že v tomto štvrťroku si odloží bokom 6,5 miliardy eur na potenciálne náklady spojené s emisným škandálom, ktorý sa týka až 11 miliónov áut.
Nemecká vláda sa chystá vyslať tento týždeň do Wolfsburgu tím vyšetrovateľov. Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) totiž Volkswagen obvinila, že do celej rady dieselových modelov VW a Audi namontoval softvér, ktorý umožňuje zamaskovať pri testovaní výfukových plynov skutočné hodnoty emisií oxidu dusíka. Automobilka teraz čelí vyšetrovaniu, a to nielen v USA, ale už aj v Južnej Kórei a ďalších štátoch sveta.
Obyvatelia mesta s napätím vyčkávajú, čo sa bude diať a dúfajú, že koncern krízu nakoniec prekoná. Veď živí väčšinu ľudí v meste aj v blízkom okolí. Traja muži a dve ženy, ktorých sa reportéri Bloomberg pýtali na škandál, zdvorilo odmietli celú záležitosť komentovať so slovami: "Pracujem vo Volkswagene."
Wolfsburg je od Berlína vzdialený stovky kilometrov smerom na západ. VW tu má nielen svoje hlavné sídlo, ale financuje aj miestnu univerzitu, prevádzkuje najväčšie automobilové múzeum a je tiež vlastníkom miestneho futbalového klubu. Nemecký koncern je tak doslova srdcom mesta a jeho motorom, bez ktorého by nielen Wolfsburg, ale aj okolitý región "zhasli". Škandál vyvoláva obavy, aby mesto nepostihol rovnaký osud ako americký Detroit, ktorý musel vyhlásiť bankrot.
VW zamestnáva vo Wolfsburgu až 72.000 ľudí, pričom mesto má len 125.000 obyvateľov. Rozmach automobilky pomohol stlačiť nezamestnanosť v meste na 4,9 %, čo je menej ako priemer v celom Nemecku.
Aj hlavná turistická atrakcia mesta je spojená s Volkswagenom: Autostadt, 28-hektárový tematický park venovaný automobilom, ktorý bol dokončený v roku 2000. Dokonca aj párky, ktoré sa v tomto meste vyrábajú, nesú značku VW a predávajú sa po celej krajine.
Škandál s emisiami a hrozba obrovskej pokuty v USA tak vzbudzujú oprávnené obavy medzi obyvateľmi mesta. Hodnota akcií automobilky VW po vypuknutí škandálu klesla v pondelok (21.9.) takmer o 20 %.
"Rozvoj Volkswagenu špecifickým spôsobom ovplyvnil aj naše mesto," uviedol starosta Klaus Mohr. Dodal, že v záujme Wolfsburgu je, aby sa celý prípad podarilo čo najskôr objasniť a uzavrieť.
VW už oznámil, že v tomto štvrťroku si odloží bokom 6,5 miliardy eur na potenciálne náklady spojené s emisným škandálom, ktorý sa týka až 11 miliónov áut.
Nemecká vláda sa chystá vyslať tento týždeň do Wolfsburgu tím vyšetrovateľov. Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) totiž Volkswagen obvinila, že do celej rady dieselových modelov VW a Audi namontoval softvér, ktorý umožňuje zamaskovať pri testovaní výfukových plynov skutočné hodnoty emisií oxidu dusíka. Automobilka teraz čelí vyšetrovaniu, a to nielen v USA, ale už aj v Južnej Kórei a ďalších štátoch sveta.
Obyvatelia mesta s napätím vyčkávajú, čo sa bude diať a dúfajú, že koncern krízu nakoniec prekoná. Veď živí väčšinu ľudí v meste aj v blízkom okolí. Traja muži a dve ženy, ktorých sa reportéri Bloomberg pýtali na škandál, zdvorilo odmietli celú záležitosť komentovať so slovami: "Pracujem vo Volkswagene."