Podmienkou je, že vnútorná hodnota tovaru nemôže presiahnuť 150 eur a tovar nesmie byť predmetom zákazov a obmedzení či spotrebných daní (zbrane, cigarety, alkohol, tabak).
Autor TASR
Bratislava 7. júla (TASR) – Od spustenia portálu finančnej správy na preclievanie zásielok s nízkou hodnotou e-commerce podali klienti 30.987 elektronických colných vyhlásení. Portál bol spustený 1. júla tohto roka. Väčšinu zatiaľ tvorili vyhlásenia, ktoré podali prepravcovia.
"Iba za prvých päť dní bolo cez nový portál e-commerce podaných takmer 31.000 elektronických colných vyhlásení. Väčšinu podali prepravcovia, nechýbajú však ani podania od fyzických osôb. Podanie zjednodušeného colného vyhlásenia je bezplatné. Kupujúci na preclenie svojej zásielky potrebujú eID kartu a mať zriadenú elektronickú komunikáciu s finančnou správou," uviedla hovorkyňa finančnej správy Martina Rybanská.
Podmienkou je, že vnútorná hodnota tovaru nemôže presiahnuť 150 eur a tovar nesmie byť predmetom zákazov a obmedzení či spotrebných daní (zbrane, cigarety, alkohol, tabak).
Klienti majú k dispozícii automatizovaný chatbot a colné call centrum finančnej správy. Ľudia zatiaľ potrebovali prostredníctvom telefonických hovorov najčastejšie pomoc s registráciou na portáli a dopytovali sa na všeobecné informácie o nových e-commerce pravidlách. Iba v jednom prípade call centrum riešilo technické problémy.
"Iba za prvých päť dní bolo cez nový portál e-commerce podaných takmer 31.000 elektronických colných vyhlásení. Väčšinu podali prepravcovia, nechýbajú však ani podania od fyzických osôb. Podanie zjednodušeného colného vyhlásenia je bezplatné. Kupujúci na preclenie svojej zásielky potrebujú eID kartu a mať zriadenú elektronickú komunikáciu s finančnou správou," uviedla hovorkyňa finančnej správy Martina Rybanská.
Podmienkou je, že vnútorná hodnota tovaru nemôže presiahnuť 150 eur a tovar nesmie byť predmetom zákazov a obmedzení či spotrebných daní (zbrane, cigarety, alkohol, tabak).
Klienti majú k dispozícii automatizovaný chatbot a colné call centrum finančnej správy. Ľudia zatiaľ potrebovali prostredníctvom telefonických hovorov najčastejšie pomoc s registráciou na portáli a dopytovali sa na všeobecné informácie o nových e-commerce pravidlách. Iba v jednom prípade call centrum riešilo technické problémy.