Iránsky automobilový trh pre sankcie klesol na menej než milión predaných nových vozidiel. Dudenhöffer počíta so zvýšením predaja na 1,2 milióna nových osobných áut.
Autor TASR
Berlín 24. januára (TASR) - Očakávaný rozmach automobilového trhu v Iráne prinesie nemeckým výrobcom tvrdú konkurenciu. Podľa odborníka Ferdinanda Dudenhöffera z centra CAR pri Univerzite Duisburg-Essen významnú úlohu tu budú zohrávať najmä francúzski výrobcovia PSA Peugeot Citroën a Renault, ako aj japonské Suzuki. Informovala o tom agentúra DPA.
Podľa Dudenhöffera spomedzi nemeckých automobiliek má najväčšie šance Daimler so svojimi nákladnými a úžitkovými vozidlami. O to viac, že Daimler ako prvý z veľkých nemeckých koncernov má už v Iráne v tejto oblasti konkrétne projekty. Väčšina vozidiel v Iráne je výrazne zastaraná a štátny výrobca IKCO pred sankciami s Daimlerom úzko spolupracoval práve v oblasti nákladných vozidiel. V oblasti osobných vozidiel zas spolupracoval s PSA, Renaultom a Suzuki, čo sa môže ukončením sankcií obnoviť.
Iránsky automobilový trh pre sankcie klesol na menej než milión predaných nových vozidiel. Dudenhöffer počíta so zvýšením predaja na 1,2 milióna nových osobných áut. "V strednodobom horizonte, čiže približne do roka 2020, môže trh narásť na 1,6 milióna. A okolo roka 2025 je mysliteľný predaj až dvoch miliónov nových áut." Tieto prognózy však závisia od hospodárskej situácie.
Analytici inštitútu IHS dlhodobo počítajú s predajom 1,8 milióna nových osobných vozidiel ročne a združenie automobilového sektora VDA dokonca hovorí až o troch miliónoch registrácií ročne. IHS predpokladá, že na iránsky trh sa budú v čoraz väčšej miere tlačiť aj čínske automobilky.
Podľa Dudenhöffera spomedzi nemeckých automobiliek má najväčšie šance Daimler so svojimi nákladnými a úžitkovými vozidlami. O to viac, že Daimler ako prvý z veľkých nemeckých koncernov má už v Iráne v tejto oblasti konkrétne projekty. Väčšina vozidiel v Iráne je výrazne zastaraná a štátny výrobca IKCO pred sankciami s Daimlerom úzko spolupracoval práve v oblasti nákladných vozidiel. V oblasti osobných vozidiel zas spolupracoval s PSA, Renaultom a Suzuki, čo sa môže ukončením sankcií obnoviť.
Iránsky automobilový trh pre sankcie klesol na menej než milión predaných nových vozidiel. Dudenhöffer počíta so zvýšením predaja na 1,2 milióna nových osobných áut. "V strednodobom horizonte, čiže približne do roka 2020, môže trh narásť na 1,6 milióna. A okolo roka 2025 je mysliteľný predaj až dvoch miliónov nových áut." Tieto prognózy však závisia od hospodárskej situácie.
Analytici inštitútu IHS dlhodobo počítajú s predajom 1,8 milióna nových osobných vozidiel ročne a združenie automobilového sektora VDA dokonca hovorí až o troch miliónoch registrácií ročne. IHS predpokladá, že na iránsky trh sa budú v čoraz väčšej miere tlačiť aj čínske automobilky.