Brecht dúfa, že v priebehu troch až štyroch týždňov sa začne diskutovať o konkrétnych faktoch programu rozvoja elektromobilov Daimleru a jeho dôsledkoch pre zamestnanosť v Nemecku.
Autor TASR
Stuttgart 20. novembra (TASR) - Šéf podnikových odborov koncernu Daimler Michael Brecht chce podporiť diskusie o možných dôsledkoch plánovanej elektrickej ofenzívy na pracovné miesta. "Chcel by som varovať pred hystériou," povedal pre Frankfurter Allgemeine Zeitung, z ktorého cituje agentúra DPA.
Brecht dúfa, že v priebehu troch až štyroch týždňov sa začne diskutovať o konkrétnych faktoch programu rozvoja elektromobilov Daimleru a jeho dôsledkoch pre zamestnanosť v Nemecku.
Doteraz sú známe len hlavné body programu. Daimler chce do roka 2025 ponúknuť viac ako desať čisto elektrických modelov, do ich vývoja plánuje investovať desať milárd eur. Prvým modelom novej značky EQ bude mestské SUV s dojazdom viac ako 500 kilometrov, ktoré sa začne vyrábať v Brémach v roku 2019. Pre fabriky v Brémach a Sindelfingene už koncern podpísal s podnikovými odbormi dohodu, podľa ktorej sa elektromobily budú vyrábať v oboch závodoch.
Istotu o zachovaní pracovných miest však zamestnanci nemajú. Brecht predpokladá, že rozvoj elektromobility priamo ohrozuje pracovné miesta. "Bez kompenzácie by z každých dnešných siedmich pracovných miest vo výrobe motorov a pohonných agregátov zostalo len jedno," tvrdí šéf odborov.
Brecht dúfa, že v priebehu troch až štyroch týždňov sa začne diskutovať o konkrétnych faktoch programu rozvoja elektromobilov Daimleru a jeho dôsledkoch pre zamestnanosť v Nemecku.
Doteraz sú známe len hlavné body programu. Daimler chce do roka 2025 ponúknuť viac ako desať čisto elektrických modelov, do ich vývoja plánuje investovať desať milárd eur. Prvým modelom novej značky EQ bude mestské SUV s dojazdom viac ako 500 kilometrov, ktoré sa začne vyrábať v Brémach v roku 2019. Pre fabriky v Brémach a Sindelfingene už koncern podpísal s podnikovými odbormi dohodu, podľa ktorej sa elektromobily budú vyrábať v oboch závodoch.
Istotu o zachovaní pracovných miest však zamestnanci nemajú. Brecht predpokladá, že rozvoj elektromobility priamo ohrozuje pracovné miesta. "Bez kompenzácie by z každých dnešných siedmich pracovných miest vo výrobe motorov a pohonných agregátov zostalo len jedno," tvrdí šéf odborov.