Konkrétna forma pomoci ombudsmana bude závisieť od zadávateľa problému, jeho zložitosti a naliehavosti, respektíve nebezpečnosti dosahov danej situácie na konkrétnu osobu alebo osoby.
Autor TASR
Bratislava 3. apríla (TASR) – Odborové zväzy na Slovensku sa budú môcť v budúcnosti so svojimi problémami obrátiť aj na svojho vlastného ombudsmana. Zriadenie tohto inštitútu pripravuje Konfederácia odborových zväzov (KOZ) SR.
"V súčasnosti sa projekt nachádza v prípravnom období. Od septembra do decembra 2014 bude spustený pilotný projekt a od januára 2015 je plán spustiť tento inštitút v ostrej prevádzke. Vtedy už bude známa aj osoba na jeho čele," priblížila pre TASR hovorkyňa KOZ SR Martina Nemethová.
Úlohou tohto Odborového ombudsmana bude poskytovať pre členskú základňu členských odborových zväzov KOZ SR informačnú, konzultačnú, poradenskú a výkonnú pomoc pri riešení ich problémov s orgánmi a inštitúciami v štátnom, verejnom, ale aj v súkromnom sektore. Jeho úlohou bude aj zabezpečovať vypracovanie potrebných podkladov a analýz na základe požiadaviek členských odborových zväzov KOZ SR, taktiež bude navrhovať prípadné zmeny legislatívnych noriem. "Zámerom bolo rozšíriť poskytovanú pomoc pre odborárov v oblastiach každodenného života a rozšíriť tak aj platformu odborárskej solidarity," dopĺňa Nemethová.
Konkrétna forma pomoci ombudsmana bude podľa jej slov závisieť od zadávateľa konkrétneho problému, jeho zložitosti a naliehavosti, respektíve nebezpečnosti dosahov danej situácie na konkrétnu osobu alebo osoby. "Okrem prípadov realizovaných pre individuálnu klientelu alebo pre KOZ SR, má Odborársky ombudsman plánovanú aj činnosť z vlastnej vôle zameranú na mapovanie dodržiavania predpisov a zovšeobecňovanie realizovaných prípadov," priblížila Nemethová.
"V súčasnosti sa projekt nachádza v prípravnom období. Od septembra do decembra 2014 bude spustený pilotný projekt a od januára 2015 je plán spustiť tento inštitút v ostrej prevádzke. Vtedy už bude známa aj osoba na jeho čele," priblížila pre TASR hovorkyňa KOZ SR Martina Nemethová.
Úlohou tohto Odborového ombudsmana bude poskytovať pre členskú základňu členských odborových zväzov KOZ SR informačnú, konzultačnú, poradenskú a výkonnú pomoc pri riešení ich problémov s orgánmi a inštitúciami v štátnom, verejnom, ale aj v súkromnom sektore. Jeho úlohou bude aj zabezpečovať vypracovanie potrebných podkladov a analýz na základe požiadaviek členských odborových zväzov KOZ SR, taktiež bude navrhovať prípadné zmeny legislatívnych noriem. "Zámerom bolo rozšíriť poskytovanú pomoc pre odborárov v oblastiach každodenného života a rozšíriť tak aj platformu odborárskej solidarity," dopĺňa Nemethová.
Konkrétna forma pomoci ombudsmana bude podľa jej slov závisieť od zadávateľa konkrétneho problému, jeho zložitosti a naliehavosti, respektíve nebezpečnosti dosahov danej situácie na konkrétnu osobu alebo osoby. "Okrem prípadov realizovaných pre individuálnu klientelu alebo pre KOZ SR, má Odborársky ombudsman plánovanú aj činnosť z vlastnej vôle zameranú na mapovanie dodržiavania predpisov a zovšeobecňovanie realizovaných prípadov," priblížila Nemethová.