ÚHP prezentoval výsledky auditu k fungovaniu ŽSR v júni. OĽaNO podotklo, že odvtedy už uplynuli štyri mesiace.
Autor TASR
Bratislava 22. októbra (TASR) – Analýza fungovania Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), ktorú vypracoval Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP), podľa opozičného hnutia OĽaNO ukázala plytvania a možnosti úspor v štátnom podniku za desiatky miliónov eur. Vedenie ŽSR sa však podľa hnutia rozhodlo audit "bojkotovať".
ÚHP prezentoval výsledky auditu k fungovaniu ŽSR v júni. OĽaNO podotklo, že odvtedy už uplynuli štyri mesiace. "Namiesto urýchlenej realizácie akýchkoľvek systémových krokov, ktoré by zlepšili zlý stav železníc, sme naopak svedkami ďalších obmedzení a problémov na železničnej infraštruktúre," skonštatoval poslanec za OĽaNO Ján Marosz.
Podotkol, že zverejnený bol tiež materiál Implementačnej jednotky pri Úrade podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu (ÚPVII) s názvom Priebežná implementačná správa za rok 2019. V súvislosti s materiálom ÚHP je podľa hnutia v správe uvedené len to, že ŽSR v súčasnosti vypracúva implementačný plán.
OĽaNO uviedlo, že v septembri ŽSR odoslali štátnej tajomníčke ministerstva dopravy Ladislave Cengelovej list, v ktorom sa používa výraz "neodsúhlasený audit" a konštatuje sa, že výsledky auditu neboli odsúhlasené Správnou radou ŽSR, že realizácia opatrení z auditu nie je plne v kompetencii ŽSR a tiež, že vedenie ŽSR zatiaľ neschválilo rozsah, spôsob a harmonogram implementácie.
Podľa experta hnutia OĽaNO na dopravu Jiřiho Kubáčka autori materiálu z ÚHP a Implementačnej jednotky pomerne dobre vnikli do zložitej problematiky fungovania železničnej infraštruktúry a prišli s viacerými dobrými postrehmi.
Hnutie si myslí, že škody spôsobené "otáľaním" pri implementovaní efektívnych opatrení môžu mať aj za pár mesiacov zásadný význam. OĽaNO žiada ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd), aby vyvodil personálne dôsledky a zvážil, či je vhodné ďalšie zotrvanie generálneho riaditeľa ŽSR Juraja Tkáča vo funkcii. "Každý deň jeho pôsobenia vo funkcii odďaľuje nevyhnutné zmeny naznačené vládnymi analytikmi a zhoršuje cestovanie ľudí vlakmi po Slovensku. Je veľa nečinných manažérov v štátnych podnikoch, ale tých ktorí odmietajú a bojkotujú navrhované zmeny k lepšiemu treba ihneď poslať do zabudnutia," uzavrel Marosz.
ÚHP prezentoval výsledky auditu k fungovaniu ŽSR v júni. OĽaNO podotklo, že odvtedy už uplynuli štyri mesiace. "Namiesto urýchlenej realizácie akýchkoľvek systémových krokov, ktoré by zlepšili zlý stav železníc, sme naopak svedkami ďalších obmedzení a problémov na železničnej infraštruktúre," skonštatoval poslanec za OĽaNO Ján Marosz.
Podotkol, že zverejnený bol tiež materiál Implementačnej jednotky pri Úrade podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu (ÚPVII) s názvom Priebežná implementačná správa za rok 2019. V súvislosti s materiálom ÚHP je podľa hnutia v správe uvedené len to, že ŽSR v súčasnosti vypracúva implementačný plán.
OĽaNO uviedlo, že v septembri ŽSR odoslali štátnej tajomníčke ministerstva dopravy Ladislave Cengelovej list, v ktorom sa používa výraz "neodsúhlasený audit" a konštatuje sa, že výsledky auditu neboli odsúhlasené Správnou radou ŽSR, že realizácia opatrení z auditu nie je plne v kompetencii ŽSR a tiež, že vedenie ŽSR zatiaľ neschválilo rozsah, spôsob a harmonogram implementácie.
Podľa experta hnutia OĽaNO na dopravu Jiřiho Kubáčka autori materiálu z ÚHP a Implementačnej jednotky pomerne dobre vnikli do zložitej problematiky fungovania železničnej infraštruktúry a prišli s viacerými dobrými postrehmi.
Hnutie si myslí, že škody spôsobené "otáľaním" pri implementovaní efektívnych opatrení môžu mať aj za pár mesiacov zásadný význam. OĽaNO žiada ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd), aby vyvodil personálne dôsledky a zvážil, či je vhodné ďalšie zotrvanie generálneho riaditeľa ŽSR Juraja Tkáča vo funkcii. "Každý deň jeho pôsobenia vo funkcii odďaľuje nevyhnutné zmeny naznačené vládnymi analytikmi a zhoršuje cestovanie ľudí vlakmi po Slovensku. Je veľa nečinných manažérov v štátnych podnikoch, ale tých ktorí odmietajú a bojkotujú navrhované zmeny k lepšiemu treba ihneď poslať do zabudnutia," uzavrel Marosz.