Pod rozhodnutie majiteľov ukončiť po 10 rokoch výrobu v Humennom sa nepodpísali ekonomické dôvody, ale problémy s logistikou, ktoré spôsobilo firme nové dopravné značenie v blízkosti ich továrne.
Autor TASR
,aktualizované Humenné 6. mája (TASR) - V humenskej spoločnosti Oldrati Slovensko hrozilo pred niekoľkými dňami hromadné prepúšťanie. O prácu malo prísť až 500 ľudí, pričom talianski majitelia továrne produkujúcej priemyselné tesnenia zároveň ohlásili sťahovanie výroby do Turecka. Firma však napokon k radikálnemu riešeniu zrejme nepristúpi.
Pod rozhodnutie majiteľov ukončiť po 10 rokoch výrobu v Humennom sa nepodpísali ekonomické dôvody, ale problémy s logistikou, ktoré spôsobilo firme nové dopravné značenie v blízkosti ich továrne.
Pred prístupovou cestou k nej totiž pribudla v uplynulých týždňoch nová dopravná značka zakazujúca vjazd kamiónom dlhším ako deväť metrov. Išlo pri tom o odbočku, ktorú využívala Oldrati na zásobovanie fabriky ako aj odvoz hotových výrobkov.
Rozhodnutie o spomínanej zákazovej značke vydal pred niekoľkými týždňami Okresný úrad v Humennom na základe stanoviska tamojšieho Okresného riaditeľstva polície. Spomínanú zmenu v miestnej doprave mal iniciovať majiteľ jedného z domov, ktorý je postavený pri odbočke k továrni. Križovatka vraj nespĺňa parametre pre odbočovanie nákladných motorových vozidiel.
K výrobným priestorom Oldrati sa dá dostať aj z opačnej strany po miestnej komunikácii, tá je však pre nákladné vozidlá zmienenej dĺžky technicky nevyhovujúca. Pri krajnici zároveň často parkujú autá obyvateľov okolitých domov. Tí si však kamióny v tejto časti mesta neželajú, proti čomu spísali pred časom petíciu. Na dopravné obmedzenia v susedstve fabriky, ktoré komplikujú jej výrobný proces, sa rozhodla zareagovať spoločnosť hromadným prepúšťaním o čom už informovala aj humenský Úrad práce.
Okresný úrad, konkrétne odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií však v piatok (2. 5.) svoje pôvodné rozhodnutie prehodnotil. K zákazovej značke tak pribudne v najbližších dňoch doplnková tabuľa s nadpisom - Okrem dopravnej obsluhy, "čo znamená, že vozidlá môžu do firmy vchádzať a vychádzať z nej opätovne bez obmedzení," uviedol dnes pre novinárov vedúci odboru Peter Solej.
Doplnková tabuľa bude mať dočasnú platnosť. Oldrati by totiž mala odbočku k továrni na vlastné náklady rozšíriť s čím už firma predbežne súhlasila. Humenská primátorka Jana Vaľová v tejto súvislosti povedala, že o odpredaji časti pozemkov potrebných na rozšírenie križovatky bude rozhodovať pravdepodobne v júni tohto roka mestské zastupiteľstvo.
Oficiálnu informáciu o plánovanom osadení uvedenej dodatkovej tabule zatiaľ spoločnosť neobdržala, no rozhodnutie Okresného úradu privítala. "Ak by došlo k výraznému zvratu, zmene dopravného značenia, určite by došlo aj k prehodnoteniu rozhodnutia spoločnosti ohľadom hromadného prepúšťania," informoval médiá prokurista Oldrati Slovensko Calegari Alessandro. Dodal však, že plánované rozšírenie výroby, ktoré bolo pre spomínané problémy s logistikou pozastavené, bude realizovať spoločnosť namiesto Humenného vo svojej pobočke v Turecku. Jeho súčasťou má byť aj 150 nových pracovných miest.
Pod rozhodnutie majiteľov ukončiť po 10 rokoch výrobu v Humennom sa nepodpísali ekonomické dôvody, ale problémy s logistikou, ktoré spôsobilo firme nové dopravné značenie v blízkosti ich továrne.
Pred prístupovou cestou k nej totiž pribudla v uplynulých týždňoch nová dopravná značka zakazujúca vjazd kamiónom dlhším ako deväť metrov. Išlo pri tom o odbočku, ktorú využívala Oldrati na zásobovanie fabriky ako aj odvoz hotových výrobkov.
Rozhodnutie o spomínanej zákazovej značke vydal pred niekoľkými týždňami Okresný úrad v Humennom na základe stanoviska tamojšieho Okresného riaditeľstva polície. Spomínanú zmenu v miestnej doprave mal iniciovať majiteľ jedného z domov, ktorý je postavený pri odbočke k továrni. Križovatka vraj nespĺňa parametre pre odbočovanie nákladných motorových vozidiel.
K výrobným priestorom Oldrati sa dá dostať aj z opačnej strany po miestnej komunikácii, tá je však pre nákladné vozidlá zmienenej dĺžky technicky nevyhovujúca. Pri krajnici zároveň často parkujú autá obyvateľov okolitých domov. Tí si však kamióny v tejto časti mesta neželajú, proti čomu spísali pred časom petíciu. Na dopravné obmedzenia v susedstve fabriky, ktoré komplikujú jej výrobný proces, sa rozhodla zareagovať spoločnosť hromadným prepúšťaním o čom už informovala aj humenský Úrad práce.
Okresný úrad, konkrétne odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií však v piatok (2. 5.) svoje pôvodné rozhodnutie prehodnotil. K zákazovej značke tak pribudne v najbližších dňoch doplnková tabuľa s nadpisom - Okrem dopravnej obsluhy, "čo znamená, že vozidlá môžu do firmy vchádzať a vychádzať z nej opätovne bez obmedzení," uviedol dnes pre novinárov vedúci odboru Peter Solej.
Doplnková tabuľa bude mať dočasnú platnosť. Oldrati by totiž mala odbočku k továrni na vlastné náklady rozšíriť s čím už firma predbežne súhlasila. Humenská primátorka Jana Vaľová v tejto súvislosti povedala, že o odpredaji časti pozemkov potrebných na rozšírenie križovatky bude rozhodovať pravdepodobne v júni tohto roka mestské zastupiteľstvo.
Oficiálnu informáciu o plánovanom osadení uvedenej dodatkovej tabule zatiaľ spoločnosť neobdržala, no rozhodnutie Okresného úradu privítala. "Ak by došlo k výraznému zvratu, zmene dopravného značenia, určite by došlo aj k prehodnoteniu rozhodnutia spoločnosti ohľadom hromadného prepúšťania," informoval médiá prokurista Oldrati Slovensko Calegari Alessandro. Dodal však, že plánované rozšírenie výroby, ktoré bolo pre spomínané problémy s logistikou pozastavené, bude realizovať spoločnosť namiesto Humenného vo svojej pobočke v Turecku. Jeho súčasťou má byť aj 150 nových pracovných miest.