OMV realizuje s partnermi viaceré výskumné úlohy v oblasti využitia vodíka v energetike, ale aj v doprave.
Autor TASR
Viedeň 4. augusta (TASR) - Rakúsky energetický koncern OMV pokladá vodík za perspektívnu pohonnú látku budúcnosti.
APA informuje, že firma v nasledujúcich rokoch vloží do výskumu viacerých možností jeho využitia, nielen v doprave, 20 miliónov eur.
V roku 2011 sa v nej odohral ideový zápas o budúcu orientáciu koncernu, či sa má orientovať na zemný plyn alebo vodík. V ňom sa rozhodlo, povedal dnes na tlačovej konferencii vo Viedni šéf spoločnosti Gerhard Roiss, že OMV sa bude venovať využitiu vodíka.
"Dnes vyrábame vo Schwechate ročne takmer 100.000 ton vodíka," povedal vedúci úseku vedy a inovácií v OMV Walter Böhme. Toľko vodíka by stačilo v Rakúsku 850.000 autám, ktoré by ročne najazdili po 13.000 km.
Vodík sa vo Schwechate získava zo zemného plynu, ale jeho zdrojom môže byť aj biomasa a dá sa produkovať aj za pomoci elektriny.
Böhme dodal, že auto potrebuje na 100 km jeden kilogram vodíka a v budúcnosti jeho spotreba ešte klesne. Za tri minúty sa dajú do auta natankovať tri až päť kilogramov vodíka.
Vodík fascinuje stupňom svojej účinnosti. Kým spaľovací motor dosahuje účinnosť len 20-30 %, účinnosť vodíka ako paliva je už teraz 60-% a niektorí výrobcovia hovoria už o jeho 70-% účinnosti. To znamená, že samotné získavanie vodíka zo zemného plynu by viedlo k zníženiu emisií kysličníka uhličitého o polovicu.
OMV realizuje s partnermi viaceré výskumné úlohy v oblasti využitia vodíka v energetike, ale aj v doprave. V roku 2015 začnú ako prvé automobilky Honda a Toyota vyrábať vozidlá s motorom vhodným na spaľovanie vodíka. O niekoľko rokov neskôr sa k nim pridajú juhokórejský Hyundai a nemecký Daimler.
Masová výroba áut so spaľovacími komorami pre vodíkový pohon sa začne až o 10 až 20 rokov.
APA informuje, že firma v nasledujúcich rokoch vloží do výskumu viacerých možností jeho využitia, nielen v doprave, 20 miliónov eur.
V roku 2011 sa v nej odohral ideový zápas o budúcu orientáciu koncernu, či sa má orientovať na zemný plyn alebo vodík. V ňom sa rozhodlo, povedal dnes na tlačovej konferencii vo Viedni šéf spoločnosti Gerhard Roiss, že OMV sa bude venovať využitiu vodíka.
"Dnes vyrábame vo Schwechate ročne takmer 100.000 ton vodíka," povedal vedúci úseku vedy a inovácií v OMV Walter Böhme. Toľko vodíka by stačilo v Rakúsku 850.000 autám, ktoré by ročne najazdili po 13.000 km.
Vodík sa vo Schwechate získava zo zemného plynu, ale jeho zdrojom môže byť aj biomasa a dá sa produkovať aj za pomoci elektriny.
Böhme dodal, že auto potrebuje na 100 km jeden kilogram vodíka a v budúcnosti jeho spotreba ešte klesne. Za tri minúty sa dajú do auta natankovať tri až päť kilogramov vodíka.
Vodík fascinuje stupňom svojej účinnosti. Kým spaľovací motor dosahuje účinnosť len 20-30 %, účinnosť vodíka ako paliva je už teraz 60-% a niektorí výrobcovia hovoria už o jeho 70-% účinnosti. To znamená, že samotné získavanie vodíka zo zemného plynu by viedlo k zníženiu emisií kysličníka uhličitého o polovicu.
OMV realizuje s partnermi viaceré výskumné úlohy v oblasti využitia vodíka v energetike, ale aj v doprave. V roku 2015 začnú ako prvé automobilky Honda a Toyota vyrábať vozidlá s motorom vhodným na spaľovanie vodíka. O niekoľko rokov neskôr sa k nim pridajú juhokórejský Hyundai a nemecký Daimler.
Masová výroba áut so spaľovacími komorami pre vodíkový pohon sa začne až o 10 až 20 rokov.