Forma on-line kupovania je blízka najmä mladšej generácii a mladým rodinám s deťmi.
Autor TASR
Bratislava 24. apríla (TASR) – On-line nakupovanie potravín a drogérie využíva asi jedna pätina slovenskej populácie, toto číslo sa z roka na rok výrazne nemení. Uviedol to v stredu pre TASR riaditeľ spotrebiteľského panelu pre ČR a SR prieskumnej analytickej spoločnosti GfK Slovakia Ladislav Csengeri počas 23. ročníka medzinárodnej konferencie o obchode a marketingu Slovak Retail Summit 2019.
Forma on-line kupovania je blízka najmä mladšej generácii a mladým rodinám s deťmi, dodal. "Kupujúci čoraz viac uprednostňujú kvalitu pred cenou. Viac ako polovica zákazníkov si študuje zloženie výrobku predtým, ako ho kúpi," konštatoval Csengeri s tým, že technológie, ktoré umožnia získať dôveryhodné informácie o výrobku, budú mať budúcnosť.
Nové technológie je možné uplatniť v maloobchode v boji proti falšovaným produktom, v mikrotransakciách za prístup k hudbe či filmom, v akceptácii platieb kryptomenami, či vo vytvorení konzorcií viacerých vernostných programov pre zákazníkov, povedal prezident občianskeho združenia Blockchain Slovakia Marek Môcik. "Najpraktickejšie využitie je práve v potravinových dodávateľských reťazcoch, pri produktoch, kde je najviac ohrozený spotrebiteľ," priblížil. Výrobcovia môžu takto zaznamenať pohyb produktu do dôveryhodnej databázy informácií a produkt takto získa svoj vlastný príbeh.
Organizátorka podujatia Bohumila Tauchmannová zo spoločnosti Incoma Slovakia vyzdvihla dôležitosť prezentácie a informovania odbornej verejnosti o technológiách.
Konferencia(24. a 25. 4.) sa venuje obchodu a využívaniu blockchainu, umelej inteligencie aj boju o zákazníka v priestore moderných technológií. Podujatie je pod záštitou Ministerstva hospodárstva SR.
Forma on-line kupovania je blízka najmä mladšej generácii a mladým rodinám s deťmi, dodal. "Kupujúci čoraz viac uprednostňujú kvalitu pred cenou. Viac ako polovica zákazníkov si študuje zloženie výrobku predtým, ako ho kúpi," konštatoval Csengeri s tým, že technológie, ktoré umožnia získať dôveryhodné informácie o výrobku, budú mať budúcnosť.
Nové technológie je možné uplatniť v maloobchode v boji proti falšovaným produktom, v mikrotransakciách za prístup k hudbe či filmom, v akceptácii platieb kryptomenami, či vo vytvorení konzorcií viacerých vernostných programov pre zákazníkov, povedal prezident občianskeho združenia Blockchain Slovakia Marek Môcik. "Najpraktickejšie využitie je práve v potravinových dodávateľských reťazcoch, pri produktoch, kde je najviac ohrozený spotrebiteľ," priblížil. Výrobcovia môžu takto zaznamenať pohyb produktu do dôveryhodnej databázy informácií a produkt takto získa svoj vlastný príbeh.
Organizátorka podujatia Bohumila Tauchmannová zo spoločnosti Incoma Slovakia vyzdvihla dôležitosť prezentácie a informovania odbornej verejnosti o technológiách.
Konferencia(24. a 25. 4.) sa venuje obchodu a využívaniu blockchainu, umelej inteligencie aj boju o zákazníka v priestore moderných technológií. Podujatie je pod záštitou Ministerstva hospodárstva SR.