Internetové trhovisko je online priestor, kde je možné vydražiť tovar za cenu, ktorú si zákazník určí sám. Výhodou je aj virtuálna kumulácia ponuky a dopytu po unikátnych predmetoch. Je možné teda vďaka online aukciám ušetriť desiatky až stovky eur?
Autor OTS
Bratislava 12. októbra (OTS) - Dôležité je v prvom rade poznať základné pravidlá a povinnosti, či už z pozície dražiteľa, alebo toho, kto tovar do aukcie ponúka. „U nás má každá aukcia pevne daný plánovaný koniec a predajcom stanovenú počiatočnú cenu. Ide o najnižšiu cenu, za ktorú môžete aukciu vyhrať, pokiaľ nemá záujem iný kupujúci. Po skončení aukcie vyhráva kupujúci s najvyšším prihodením,“ vysvetľuje Jakub David, Content manažér so spoločnosti Aukro.sk.
Čo je to prihadzovanie?
Prihadzovanie v e-aukciách je maximálna čiastka, ktorú je ochotní záujemca za tovar zaplatiť. Každá aukcia dáva prihadzujúcim dostatok času reagovať na prihodenie ostatných, a skončí najskôr po 15 sekundách od posledného prevedeného prihodenia. Plánovaný koniec aukcie sa tak môže predlžovať, pokiaľ prihadzovanie stále pokračuje. Existuje však aj možnosť, že systém za záujemcu inteligentne prihadzuje v závislosti od jeho zadaného maximálneho prihodenia. „Deje sa to aj v čase neprítomnosti dražiteľa na Aukre, a to podľa prihodenia ostatných záujemcov. Zámerom je, aby ste v aukcii zvíťazili, pokiaľ nemá žiadny z prihadzujúcich vyššie maximálne prihodenie než vy. Zároveň aby ste aj zaplatili najnižšiu možnú čiastku, ktorá je k víťazstvu v aukcii potrebná. Maximálnu ponuku za tovar je možné si rozmyslieť, pričom systém bude prihadzovať, pokiaľ sa táto čiastka nevyčerpá,“ dodáva Jakub David. V aukcii teda zvíťazí, a za tovar platí len jeden z prihadzujúcich, ktorý mal najvyššie prihodenie. Po skončení aukcie si výherca vyberie spôsob dopravy a platby, rovnako ako v prípade nákupu za pevnú cenu.
Internetové trhovisko = poklady za nízke ceny?
Slovo „aukcia“ sa v minulosti spájalo predovšetkým so zbierkami hodnotných umeleckých diel, osobných vecí slávnych osobností alebo charitou. Dnes je tu však vďaka e-aukciám možnosť vydražiť si širokú škálu predmetov od elektra, oblečenia, stavebného náradia, až po retro hračky či zberateľské skvosty. Najväčšou výhodou pritom je, že netreba nikam chodiť, stačí sedieť v obývačke so svojím počítačom, či mobilom. Užívateľské meno navyše zaručí absolútnu anonymitu.
Čo je to prihadzovanie?
Prihadzovanie v e-aukciách je maximálna čiastka, ktorú je ochotní záujemca za tovar zaplatiť. Každá aukcia dáva prihadzujúcim dostatok času reagovať na prihodenie ostatných, a skončí najskôr po 15 sekundách od posledného prevedeného prihodenia. Plánovaný koniec aukcie sa tak môže predlžovať, pokiaľ prihadzovanie stále pokračuje. Existuje však aj možnosť, že systém za záujemcu inteligentne prihadzuje v závislosti od jeho zadaného maximálneho prihodenia. „Deje sa to aj v čase neprítomnosti dražiteľa na Aukre, a to podľa prihodenia ostatných záujemcov. Zámerom je, aby ste v aukcii zvíťazili, pokiaľ nemá žiadny z prihadzujúcich vyššie maximálne prihodenie než vy. Zároveň aby ste aj zaplatili najnižšiu možnú čiastku, ktorá je k víťazstvu v aukcii potrebná. Maximálnu ponuku za tovar je možné si rozmyslieť, pričom systém bude prihadzovať, pokiaľ sa táto čiastka nevyčerpá,“ dodáva Jakub David. V aukcii teda zvíťazí, a za tovar platí len jeden z prihadzujúcich, ktorý mal najvyššie prihodenie. Po skončení aukcie si výherca vyberie spôsob dopravy a platby, rovnako ako v prípade nákupu za pevnú cenu.
Internetové trhovisko = poklady za nízke ceny?
Slovo „aukcia“ sa v minulosti spájalo predovšetkým so zbierkami hodnotných umeleckých diel, osobných vecí slávnych osobností alebo charitou. Dnes je tu však vďaka e-aukciám možnosť vydražiť si širokú škálu predmetov od elektra, oblečenia, stavebného náradia, až po retro hračky či zberateľské skvosty. Najväčšou výhodou pritom je, že netreba nikam chodiť, stačí sedieť v obývačke so svojím počítačom, či mobilom. Užívateľské meno navyše zaručí absolútnu anonymitu.
Na záver niekoľko rád, ako správne dražiť a pre tých, ktorí chcú ponúknuť niečo do dražby od Jakuba Davida z www.aukro.sk:
1. Fotografia predáva - áno! Fotografia totiž zaujme najviac. Venujte preto pozornosť jej kvalite, ostrosti a čistému pozadiu. Nezabudnite tiež odfotiť objekt zo všetkých strán a uhlov.
2. Pútavý názov a popis ponuky - buďte výstižní, a v popise uveďte všetky podrobnosti – pozitívne, no i prípadné chyby alebo nedostatky. Vyhnete sa tak následným sťažnostiam a problémom. Uveďte vek položky, jej históriu a neváhajte ju podrobne opísať.
3. Doprava a flexibilita platieb – zvoľte vo svojej ponuke možnosť výberu platby a dopravy. Nespoliehajte sa len na poštové pobočky. Kupujúceho poteší, ak si bude môcť vybrať.
1. Fotografia predáva - áno! Fotografia totiž zaujme najviac. Venujte preto pozornosť jej kvalite, ostrosti a čistému pozadiu. Nezabudnite tiež odfotiť objekt zo všetkých strán a uhlov.
2. Pútavý názov a popis ponuky - buďte výstižní, a v popise uveďte všetky podrobnosti – pozitívne, no i prípadné chyby alebo nedostatky. Vyhnete sa tak následným sťažnostiam a problémom. Uveďte vek položky, jej históriu a neváhajte ju podrobne opísať.
3. Doprava a flexibilita platieb – zvoľte vo svojej ponuke možnosť výberu platby a dopravy. Nespoliehajte sa len na poštové pobočky. Kupujúceho poteší, ak si bude môcť vybrať.