Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 19. november 2024Meniny má Alžbeta
< sekcia Ekonomika

Pri online nákupoch hľadajú rady skôr muži než ženy

Ilustračné foto Foto: TASR/Daniel Veselský

O popularite online nakupovania svedčí aj fakt, že svoj obľúbený internetový obchod má približne 17 % Slovákov nakupujúcich v e-shopoch, čo je oproti vlaňajšku nárast o dva percentuálne body.

Bratislava 23. februára (TASR) – Slovenskí spotrebitelia sa pri nakupovaní online čoraz častejšie riadia portálmi, ktoré porovnávajú internetové obchody a ich ceny. Využíva ich už 36 % nakupujúcich Slovákov, pričom vlani predstavoval ich podiel 32 %. Po zohľadnení celkového nárastu počtu ľudí používajúcich nákupných poradcov však ide až o 13-% medziročný rast. Vyplýva to z výsledkov prieskumu agentúry NMS Market Research a portálu Heureka.sk.

"Vyšší záujem o nákupné rady súvisí s citlivosťou zákazníkov na cenu produktu a na kvalitu obchodu. Spotrebitelia chcú nakupovať bezpečne a cenovo primerane," hovorí projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth. Nákupné rady pritom vyhľadáva približne 40 % mužov a 27 % žien nakupujúcich online.

"Asi 19 % ľudí nakupujúcich na internete sa riadi odporúčaniami priateľov, či ľudí, ktorí píšu svoje skúsenosti na internetových fórach. Cez klasické vyhľadávače hľadá e-shopy 28 % opýtaných," vyčíslil riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.

O popularite online nakupovania svedčí aj fakt, že svoj obľúbený internetový obchod má približne 17 % Slovákov nakupujúcich v e-shopoch, čo je oproti vlaňajšku nárast o dva percentuálne body.