Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

Online nakupovanie využíva väčšina internetovej populácie

Online nakupovanie - Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Takmer polovica zákazníkov uskutočnila na internete za posledný rok päť a viac nákupov.

Bratislava 5. júla (TASR) – Internetové nakupovanie je na Slovensku obľúbené a aktívne ho využíva až 96 % internetovej populácie. Viac ako polovica respondentov nakupuje takto minimálne raz za štvrťroka, takmer štvrtina aspoň jedenkrát mesačne a 4 % nakupujú na internete raz týždenne. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila Slovenská asociácia elektronického obchodu (SAEC) v spolupráci s výskumnou agentúrou Mediaresearch Slovakia.

Takmer polovica zákazníkov uskutočnila na internete za posledný rok päť a viac nákupov. Ide hlavne o respondentov mladšej a strednej vekovej kategórie s vysokoškolským vzdelaním a vyšším mesačným príjmom. Jeden alebo dva produkty kúpila za uplynulý rok takmer štvrtina respondentov. Nakupujú hlavne tovary dlhodobej spotreby, alebo ide o sezónnych zákazníkov.

V rebríčku najčastejšie kupovaných produktov vedú knihy, oblečenie a obuv, nasledujú mobily a mobilné komunikačné zariadenia. Muži najčastejšie nakupujú knihy a ženy oblečenie a obuv. Viac ako polovica slovenských zákazníkov zatiaľ nikdy nenakúpila v iných ako tuzemských internetových obchodoch. Výhradne zahraničné obchody využívajú naopak len 4 % Slovákov.

Slovenskí zákazníci najradšej platia na dobierku. Takmer štvrtina respondentov však zaplatila za tovar aj bankovým prevodom, 15 % platobnou kartou a 5 % využilo platbu priamo na pobočke pri osobnom odbere. Služby kuriéra využili tri štvrtiny zákazníkov, čo je o 10 % viac ako vlani.