Stavebné práce na slovenskej strane začali odovzdaním staveniska v marci 2012 a ukončenie bolo podľa zmluvy naplánované na január 2014.
Autor OTS
Bratislava 24. augusta (OTS) – Zaistiť plynulé a bezpečné spojenie pohraničných oblastí Slovenska a Poľska je cieľom preložky cesty I/68 medzi obcami Mníšek nad Popradom a obcou Piwniczna, spolufinancovanej z Operačného programu Doprava (OPD). Množstvo zosuvov a deformácií na existujúcej ceste totiž v súčasnosti spôsobuje výrazné obmedzenia plynulosti a bezpečnosti dopravy.
Stavebné práce na slovenskej strane začali odovzdaním staveniska v marci 2012 a ukončenie bolo podľa zmluvy naplánované na január 2014. "K dnešnému dňu sú na strane SR zabezpečené a ukončené preložky inžinierskych sietí v plnom rozsahu, je zrealizovaná preložka cesty III/54112 a v súčasnosti sa realizuje preložka cesty I/68," priblížila hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Zuzana Hromcová.
Na hlavnom stavebnom objekte, moste cez Poprad, je na slovenskej strane ukončená spodná stavba v plnom rozsahu vrátane všetkých pilierov. "V súčasnosti sa pripravuje podporná skruž pre debnenie a následnú betonáž nosnej konštrukcie," doplnila Hromcová.
Stavbu čiastočne ovplyvnili technické problémy na poľskej strane, a to v súvislosti s nepridelením finančných prostriedkov na spustenie stavby. Odovzdanie poľskej časti staveniska tak bolo možné až v závere roka 2012 a jeho uvoľnenie až v máji 2013. "Uvedené skutočnosti spôsobili, že termín ukončenia stavebnej akcie je upravený na október 2014," dodala Hromcová.
Investorom stavby je Slovenská správa ciest. V rámci OPD, Prioritná os 5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy), poskytuje Európska únia (EÚ) 85 % z oprávnených nákladov na projekt, v tomto prípade 17,25 milióna eur. Zvyšné 3 milióny tvorí spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc.
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Stavebné práce na slovenskej strane začali odovzdaním staveniska v marci 2012 a ukončenie bolo podľa zmluvy naplánované na január 2014. "K dnešnému dňu sú na strane SR zabezpečené a ukončené preložky inžinierskych sietí v plnom rozsahu, je zrealizovaná preložka cesty III/54112 a v súčasnosti sa realizuje preložka cesty I/68," priblížila hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Zuzana Hromcová.
Na hlavnom stavebnom objekte, moste cez Poprad, je na slovenskej strane ukončená spodná stavba v plnom rozsahu vrátane všetkých pilierov. "V súčasnosti sa pripravuje podporná skruž pre debnenie a následnú betonáž nosnej konštrukcie," doplnila Hromcová.
Stavbu čiastočne ovplyvnili technické problémy na poľskej strane, a to v súvislosti s nepridelením finančných prostriedkov na spustenie stavby. Odovzdanie poľskej časti staveniska tak bolo možné až v závere roka 2012 a jeho uvoľnenie až v máji 2013. "Uvedené skutočnosti spôsobili, že termín ukončenia stavebnej akcie je upravený na október 2014," dodala Hromcová.
Investorom stavby je Slovenská správa ciest. V rámci OPD, Prioritná os 5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy), poskytuje Európska únia (EÚ) 85 % z oprávnených nákladov na projekt, v tomto prípade 17,25 milióna eur. Zvyšné 3 milióny tvorí spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc.
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.