Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

Opel a Vauxhall zvýšili vlani svoj podiel na európskom trhu

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

V novembri šéf automobilky Karl-Thomas Neumann signalizoval, že rok 2013 bude po 15 rokoch pre Opel prvým, v ktorom nestratí nič zo svojho trhového podielu na starom kontinente.

Rüsselsheim 7. januára (TASR) - Automobilka Opel, dcéra amerického koncernu General Motors (GM), zastavila vlani 15 rokov trvajúci medziročný pokles predaja svojich vozidiel na európskom trhu.

DPA informuje, že vedenie Adam Opel AG v pondelok (6. 1.) večer v Rüsselsheime zverejnilo správu, podľa ktorej nemecká dcéra GM a jej britská sestra Vauxhall dosiahli vlani podľa predbežných údajov 5,61-% podiel na predaji osobných vozidiel v Európe, kým v roku 2012 bol 5,59-%.

V Nemecku sa podiel značky zvýšil zo 6,9 na 7,0 %.

Člen správnej rady Opela zodpovedný za distribúciu vozidiel Peter Christian Küspert poznamenal, že modelová ofenzíva automobilky priniesla prvé ovocie. Dodal, že výhybky sú v nej znovu nastavené na rast.

V novembri šéf automobilky Karl-Thomas Neumann signalizoval, že rok 2013 bude po 15 rokoch pre Opel prvým, v ktorom nestratí nič zo svojho trhového podielu na starom kontinente.