Pokiaľ by tieto vozidlá neboli v počtoch zahrnuté, trhový podiel Opla by bol len 4,5 % a predbehla by ho česká Škoda.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 23. júla (TASR) - Nemecká automobilka Opel bráni prax, keď do čísiel predaja zahrnula aj predbežné registrácie vozidiel pre vlastné potreby alebo pre svojich zamestnancov a ich rodiny.
Automobilový týždenník Automobilwoche uvádza, že Opel dokázal získať trhový podiel 7,1 % iba po zahrnutí týchto predbežných registrácií a mimoriadne vysokých zliav. Pokiaľ by tieto vozidlá neboli v počtoch zahrnuté, trhový podiel Opla by bol len 4,5 % a predbehla by ho česká Škoda.
Hovorca automobilky uviedol, že na tejto praxi je všetko v poriadku a je pochopiteľné, že počet takto predaných áut je vyšší než u importérov zahraničných značiek. "Opel v predbežných registráciách zahŕňa autá, ktoré si súčasní aj bývalí zamestnanci cez lízing môžu kúpiť pre seba alebo svojich rodinných príslušníkov," povedal hovorca. "Sme šťastní, že podpora našich zamestnancov pre Opel a počet áut, ktoré súkromne používajú, neustále rastie." Nárok na získanie auta má celkovo 60.000 ľudí.
Automobilwoche zároveň dodáva, že trhové podiely ostatných nemeckých koncernov, ako BMW, Mercedes a VW v oveľa menšom rozsahu obsahovali tento typ predaja.