Neplánované opravy rušňov zabezpečí pre štátneho nákladného dopravcu Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) tiež štátny, ale osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Autor TASR
Bratislava 28. januára (TASR) - Neplánované opravy a prevádzkové ošetrenia rušňov zabezpečí pre štátneho nákladného dopravcu Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) tiež štátny, ale osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). A to za cenu 900.000 eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Vyplýva to z výsledku obstarávania, ktorý bol zverejnený vo vestníku verejného obstarávania. Výber dodávateľa pritom prebiehal formou rokovacieho konania bez výzvy na súťaž. Výsledná cena za zákazku je rovnaká ako pôvodne odhadovaná cena.
V roku 2012 sa totiž odpredali niektoré pracoviská ZSSK Cargo spoločnosti ZSSK, a to hlavné rušňové depo Bratislava, tiež pracoviská v Prievidzi, Nových Zámkoch, Košiciach, Humennom a Brezne.
A keďže ZSSK Cargo potrebuje zabezpečovať prevádzkyschopnosť všetkých rušňov 24 hodín denne, firma ZSSK je podľa spoločnosti jediná, ktorá má potrebné technické, technologické, personálne a dokumentačne vybavenie v odpredaných pracoviskách s prístupom na dopravné koľaje. "Žiadna iná spoločnosť nedokáže z technických dôvodov pokryť potrebu ZSSK Cargo na zabezpečenie opráv a prevádzkového ošetrenia všetkých hnacích dráhových vozidiel, len ZSSK," opísala spoločnosť vo vestníku.
V pondelok 25. januára bolo pritom vo vestníku zverejnené oznámenie, na základe ktorého zase naopak zaistí nižšie stupne údržby a opravy koľajových vozidiel pre štátneho osobného dopravcu - Železničnú spoločnosť Slovensko nákladný dopravca - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia. A to za cenu 7 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.
Vyplýva to z výsledku obstarávania, ktorý bol zverejnený vo vestníku verejného obstarávania. Výber dodávateľa pritom prebiehal formou rokovacieho konania bez výzvy na súťaž. Výsledná cena za zákazku je rovnaká ako pôvodne odhadovaná cena.
V roku 2012 sa totiž odpredali niektoré pracoviská ZSSK Cargo spoločnosti ZSSK, a to hlavné rušňové depo Bratislava, tiež pracoviská v Prievidzi, Nových Zámkoch, Košiciach, Humennom a Brezne.
A keďže ZSSK Cargo potrebuje zabezpečovať prevádzkyschopnosť všetkých rušňov 24 hodín denne, firma ZSSK je podľa spoločnosti jediná, ktorá má potrebné technické, technologické, personálne a dokumentačne vybavenie v odpredaných pracoviskách s prístupom na dopravné koľaje. "Žiadna iná spoločnosť nedokáže z technických dôvodov pokryť potrebu ZSSK Cargo na zabezpečenie opráv a prevádzkového ošetrenia všetkých hnacích dráhových vozidiel, len ZSSK," opísala spoločnosť vo vestníku.
V pondelok 25. januára bolo pritom vo vestníku zverejnené oznámenie, na základe ktorého zase naopak zaistí nižšie stupne údržby a opravy koľajových vozidiel pre štátneho osobného dopravcu - Železničnú spoločnosť Slovensko nákladný dopravca - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia. A to za cenu 7 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.